۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
بازار سرمایه با تاخیر به روند افزایشی دیگر بورس‌های جهانی می‌پیوندد
مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان:

بازار سرمایه با تاخیر به روند افزایشی دیگر بورس‌های جهانی می‌پیوندد

عمیدی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان گفت: به نظر می‌رسد بازارسرمایه با اختلاف دو هفته‌ای به جرگه رشد در بورس‌های جهانی بپیوندد و شاهد رشد خوبی در این بازار باشیم.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان، به مهمترین عوامل رشد بازارسرمایه اشاره و اظهار کرد: وضعیت بازارگردان ها یکی از مهمترین عوامل در این خصوص است، در حال حاضر هنوز اهدافی که مورد نظر قانون‌گذار در این رابطه است، انجام و به طور کامل پیاده نشده است.     

هومن عمیدی پیشنهاد کرد: بهتر است برای انجام بازارگردانی بهتر، فضا را بازتر کنیم تا بازارگردان ها بتوانند تحلیل ها و حتی اهداف قیمت ها را در آن دخالت دهند و به این ترتیب بازارگردانی بتواند برای سهامداران حقیقی و بازارگردانان به طور هدفمند شکل بگیرد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان، موضوع بعدی که در بهبود فضای بازارگردانی می تواند موثر باشد را منوط به اصلاح قوانین بازارسرمایه دانست و افزود: این موضوع در دستورکار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته است و کارشناسانِ مربوط به آن در حال پیگیری هستند.

وی در خصوص قیمت کامودیتی ها تصریح کرد: در حال حاضر شرایط قیمت کامودیتی‌ها در دنیا، مسیر صعودی در پیش گرفته است. از طرفی به نظر می رسد موضوع کاهش ارزش دلار و پیشی گرفتن قیمت ها و نیز رشد کامودیتی ها ادامه دار باشد. همچنین در خصوص قیمت نفت، تصمیم عربستان بر کاهش یک میلیون بشکه در روز قرار گرفته است؛ در همین راستا به نظر می‌رسد قیمت جهانی نفت نیز در حدااقل در همین سطح داشته باشیم.

هومن عمیدی گفت: موجب مثبت امیدواری هایی که پس از تزریق واکسن کرونا در سطوح مختلف در دنیا در حال شکل‌گیری است، به طور قطع آمارهای فروش جهانی را افزایش خواهد داد و ما شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود؛   البته هنوز بورس کشور از این مساله تبعیت نکرده است و دغدغه ها و نگرانی هایی که در حال حاضر در مجموعه ارکان بازارسرمایه دیده می شود، بیشتر در خصوص نقض قوانین توسط نهادهای بالادستی مانند نرخ گذاری های دستوری است که البته با درایت به موقع ملغی شد. امیدوارم دیگر شاهد وارد شدن اینگونه شوک‌ها به بازارسرمایه نباشیم.   

کد خبر: ۶۸٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha