۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در دهه فجر افتتاح می‌شود/ توسعه مشاغل در بستر فناوری
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در دهه فجر افتتاح می‌شود/ توسعه مشاغل در بستر فناوری

سمنان- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه توسعه مشاغل در بستر فناوری یکی از سیاست‌های مهم این وزارتخانه است، گفت: پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجعفر صدیق دامغانی زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات پروژه پارک اقتصاد دیجیتال به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و فناوری در کشور یکی از رویکردهای مهم این وزارتخانه محسوب می‌شود، اظهار داشت: پارک اقتصاد دیجیتال سمنان باهدف توسعه مشاغل در بستر فناوری اطلاعات در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر چهار پروژه احداث پارک اقتصاد دیجیتال در کشور در دست اقدام است، افزود: برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت این پارک و عدم توقف آن‌یکی از چالش‌های جدی وزارت ارتباطات محسوب می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تولید و صادرات محتوای فرهنگی ایرانی باهدف ثروت آفرینی و نمایش اقتدار ایران در جهان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: نقش فناوری اطلاعات در توسعه کشاورزی و تولیدات مواد غذایی افزایش می‌یابد.

راه‌اندازی مراکز نوآوری در واحدهای تولیدی
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز در این جلسه بابیان اینکه پارک‌های اقتصادی دیجیتال، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و فنی حرفه‌ای در راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال سمنان مشارکت مطلوبی داشتند، اظهار داشت: استان سمنان ظرفیت‌های قابل‌توجهی در بخش گردشگری و فناوری اطلاعات برای رونق اشتغال دارد.

فاطمه منصوری با اشاره به اینکه تمامی نهادهای مرتبط برای هم‌افزایی ظرفیت‌های مشترک در این عرصه پای‌کار آمدند و اکنون این پارک به کانونی برای آموزش‌های مشترک تبدیل‌شده است، افزود: با بهره‌برداری از این پارک شاهد رشد و توسعه مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این پارک منجر به گسترش مشاغل و مهارت‌های حوزه فناوری شده است، بیان کرد: به‌کارگیری اساتید مجرب برای دوره‌های مهارت آموزی در سطح استان از دیگر مزایای راه اندای این پارک است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از راه‌اندازی مراکز نوآوری در واحدهای تولیدی سمنان و شاهرود خبر داد و گفت: بهره‌گیری از نخبگان و افراد دارای مهارت برای راه‌اندازی این پارک در دستور کار است.

کد خبر: ۶۸٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha