۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
ایران جایگاه چهارم جهان در حوزه نانو تکنولوژی را کسب کرد
ستاری خبر داد؛

ایران جایگاه چهارم جهان در حوزه نانو تکنولوژی را کسب کرد

قم- ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: توانسته‌ایم به رتبه چهارم جهان در حوزه نانو تکنولوژی برسیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری امروز سه‌شنبه با سفر به قم از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک شکوهیه قم بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و فعالیت‌های این مراکز قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدیدها طی سخنانی از فعالیت ۵۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت: این مراکز برای رسیدن به موفقیت باید حمایت شوند و ۱۰۰ نوع حمایت مختلف از این شرکت‌ها انجام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه به موفقیت‌های کشور در حوزه نانوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی به سبب تلاش دانشمندان و متخصصان جوان جایگاه خوبی از لحاظ علمی در منطقه دارد و توانسته‌ایم به رتبه چهارم جهان در حوزه نانو تکنولوژی برسیم.

وی از درآمد بالای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محصولات نانو در شرایط تحریم خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون فروش محصولات نانو ۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و در تلاش هستیم تا این رقم را تا سال ۱۴۰۴ به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

ستاری همچنین در ادامه سفر به قم با حضور در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیران این مرکز «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» را افتتاح کرد.

بهره‌برداری از مرکز خلاقیت و نوآوری مبتدا، افتتاح مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری استان قم، افتتاح ساختمان مرکز فناوری و رشد حجره نوآوری و افتتاح شعبه پارک علم و فناوری پردیس فارابی دانشگاه تهران از برنامه‌های دیگر معاون رئیس جمهور در قم بود.

ستاری همچنین به همراه  استاندار قم از مرکز رشد و نوآوری حوزه علمیه قم بازدید کرد و طی نشستی با آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی سپس به دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفت و با آیت الله حسینی بوشهری رئیس این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از شرکت دانش بنیان ابزار طب پویا، تولید کننده لنزهای چشمی طبی داخل چشم، بازدید از محل پیشنهادی کارخانه نوآوری قم، بازدید از نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناور قم، بازدید از مرکز نوآوری مجمع کوثر پارک علم و فناوری قم و همچنین بازید از تعدادی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک شکوهیه قم از دیگر برنامه‌های معاون علمی رئیس جمهور در قم بود.

کد خبر: ۶۸٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha