۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
۴۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری اردبیل افتتاح می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

۴۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل گفت: ۴۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۱۴ حوزه آبخیز استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در هفته منابع طبیعی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، شهامت هدایت قبل از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی اردبیل بابیان اینکه ۴۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۱۴ حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در هفته منابع طبیعی افتتاح می‌شود گفت: در سال جاری عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری و بیولوژیکی در ۲۶ حوزه آبخیز استان بااعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی تصریح کرد: طی  ۱۰ ماه گذشته، ۲۷۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری با احداث ۷۰ بند سنگی ملاتی هزینه شده و مابقی اعتبارات نیز در حال هزینه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل بابیان اینکه تاکنون اجرای این پروژه‌ها  ۹۸ در صد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: استان اردبیل رتبه دوم کشور را در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تلاش صورت گرفته برای جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال جاری گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان منجر به افزایش سطح آب‌های زیرزمینی و پیشگیری از فرسایش خاک و اراضی مستعد کشاورزی شده است.

هدایت افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای ۴۰ پروژه افتتاحی در هفته منابع طبیعی، ۷۴ هزار و ۴۴۵ میلیون ریال بوده که در مساحت ۱۱۰ هزار و ۴۹۵ هکتار و با اشتغال‌زایی برای ۴۹۷ در ۱۴ حوزه آبخیز اردبیل اجرا شد.

کد خبر: ۶٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha