۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تمام پروژه های زیربنایی اردبیل فعال است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل:

تمام پروژه های زیربنایی اردبیل فعال است

اردبیل- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: تمامی پروژه های زیرساختی و زیربنایی استان به ویژه در بخش راه و راه آهن فعال است.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با حضور هفتگی در سازمان برنامه و بودجه تلاش می کنیم تا از ردیف های مختلف برای طرح های زیربنایی استان جذب اعتبارات را انجام دهیم تا در سال آینده راه آهن و بیش از ۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه های استان اردبیل آماده افتتاح و راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: تاکنون برای پروژه های ملی استان اردبیل بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته که در سرفصل های مختلف به پروژه های مهم و زیربنایی تزریق شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: یک هزار و ۷۴ میلیارد تومان از این منابع برای راه آهن و ۲۸۵ میلیارد تومان نیز برای پروژه های راهداری و توسعه چهار خطه های استان اختصاص یافته است.

شایقی افزود: به تناسب تزریق اعتبارات پروژه ها در حوزه توسعه بزرگراه جان دوباره ای گرفتند که نظیر آن پروژه کلور – درام و اردبیل – سرچم است که بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت و تا پایان امسال تزریق اعتبارات جدیدی را نیز شاهد خواهیم بود.

وی سنگینی اجرای پروژه های راه و توسعه بزرگراه ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان اردبیل به کارگاه عظیم عمران و آبادانی تبدیل شده که از پارس آباد گرفته تا سربند و سه راهی مشگین شهر و از بیله سوار به عنوان نقطه مرزی تا گرمی و سه راه صحرا توسعه بزرگراه ها به عنوان خط ارتباطی ایمن و ترانزیتی هدف گذاری شده است.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در همه این مناطق از شمال تا جنوب پروژه های توسعه چهار خطه ها با قوت و قدرت با تزریق اعتبارات مناسب در حال اجرا است و سعی ما بر این است تا هر چه سریعتر ۲ تونل حیران و اسالم را نیز اجرایی و عملیاتی کرده و در بهترین شرایط و کیفی ترین وضعیت تحویل مردم دهیم.

وی اضافه کرد: راه آهن اردبیل در کنار اعتبار مصوب، از اعتبارات ردیف های ملی دیگر نیز بهره مند شده و امیدواریم با اتمام زیرساخت ها و روسازی پروژه سه ماهه اول سال آینده راه آهن اردبیل – میانه به بهره برداری برسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل ادامه داد: از نظر اعتباری این پروژه هیچ کمبود نقدینگی ندارد و ما سعی می کنیم از ردیف های مختلف با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه تزریق اعتبار و سرعت عملیات اجرایی را انجام دهیم.

کد خبر: ۲۷۷٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha