۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
نام وزارت امور خارجه، به وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل تغییر یابد
رئیس مجلس شورای اسلامی:

نام وزارت امور خارجه، به وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل تغییر یابد

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی فعالیت های معاونت اقتصادی وزارت خارجه را گامی به سمت پیشبرد مسائل اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: من در گذشته هم گفته بودم که نام وزارت امور خارجه را به وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل تغییر دهیم، در واقع اصول بستن قرارداد و انجام معاملات خارجی را وزارتخانه های تخصصی باید انجام دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۰ دی) مجلس شورای اسلامی پس از صحبت های بشیری نماینده سوال کننده و ظریف وزیر امور خارجه درخصوص دیپلماسی اقتصادی گفت: اینکه وزارتخانه امور خارجه موضوعات را تقسیم بندی و بخش بندی و بخش معاونت اقتصادی را ایجاد کرده است، همانطور که آقای بشیری اشاره کردند این یک گامی به سمت پیشبرد مسائل اقتصادی کشور است.

وی افزود: فکر می کنم این کار نیازمند این است که علاوه بر ستاد در بخش حوزه ثبت، در مجموعه سفارتخانه نیز این اتفاق رخ دهد و این موضوع دنبال شود. علاوه بر این، نگرش وزارت امور خارجه که در موضوعات امنیتی و سیاسی است که باید به سمت موضوعات اقتصادی و سیاسی برود و این بخش را در اولویت قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث من در گذشته هم این بود که نام وزارت امور خارجه را به وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل تغییر دهیم، البته احتیاج به قانون است و باید مورد بررسی قرار گیرد، اینجا منظور نیست که وزارت خارجه کار تجارت را انجام دهد، سفرا و وزارتخانه های بسیاری از دولت های دیگر نقش اساسی در پیگیری، بازاریابی و ارتباطات حوزه تجارت بین الملل را پیگیری می کنند. در واقع اصول بستن قرارداد و انجام معاملات خارجی را وزارتخانه های تخصصی باید انجام دهند. اگر دولت لایحه ای داشته باشد و نظر وزارت امور خارجه باشد که تبدیل به وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل شود، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که همکاری های لازم را صورت دهد.

کد خبر: ۶۸٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha