۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۴۰۸ هزار تن است
مدیر صنایع تبدیلی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۴۰۸ هزار تن است

تبریز- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۱۳۳ سردخانه با ظرفیت ۴۰۸ هزار و ۲۵۰ تن در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، ایاز برنو بابیان این‌ که سردخانه‌ها یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه پایدار در اقتصاد کشاورزی و نخستین حلقه زنجیره صنایع تبدیلی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بدون وجود این بخش، توسعه کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی غیر ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش تعداد سردخانه‌های آذربایجان شرقی طی سال جاری، گفت:  برای ۲۰۰ سردخانه جدید نیز مجوز احداث صادر شده است که اگر این اقدام به مرحله اجرایی و بهره برداری برسد، توان سردخانه‌ای استان به یک میلیون تن خواهد رسید.

برنو با اشاره به بهره برداری از ۱۳ سردخانه جدید، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و احداث سردخانه‌ها، باعث ایجاد اشتغال و ارتقای سطح اقتصاد کشاورزی در منطقه خواهد بود.

برنو گفت: این استان تا رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه ظرفیت سردخانه‌ای، با توجه به این‌که یکی از مراکز بسته بندی و صادرات کشور در حوزه خشکبار است، فاصله زیادی دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم ظرفیت سردخانه در کشور محسوب می‌شود و از حیث تعداد سردخانه،  پس از آذربایجان غربی و تهران،  در رتبه سوم کشور قرار دارد، اما باید تلاش کرد تا تعداد سردخانه‌ها با توجه به ظرفیت بالای استان، ارتقا یابد.

برنو در تشریح وضعیت شهرستان‌های آذربایجان شرقی از نظر بهره مندی از سردخانه، گفت: با توجه به این‌که مراغه، قطب تولید سیب استان است، بیشترین میزان سردخانه با ۵۹ واحد و ظرفیت ۱۴۱ هزار تن در این شهرستان است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: شهرستان‌ تبریز با دارا بودن ۱۲ سردخانه و ظرفیت بیش از ۲۶ هزار تن در رتبه دوم آمار سردخانه‌ای استان قرار دارد و شهرستان‌های میانه و شبستر نیز هر کدام با ۱۱واحد سردخانه و ظرفیت های ۴۹ هزار تن و ۳۶.۵ هزار تن جزو مناطق پیشتاز در امر سردخانه‌ای هستند.

وی با اشاره به اشتغال یکهزار و ۲۰ نفر در واحدهای سردخانه‌ای استان، افزود: در مراغه ۴۲۵ نفر،  تبریز ۱۰۴ نفر،  شبستر ۱۳۳ و در میانه ۱۱۵ نفر در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

کد خبر: ۶۸٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha