۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
افزایش نرخ سود بانکی مشکل واحدهای تولیدی| کشورهای منطقه، بازار صادراتی واحدهای صنعتی ایلام هستند
مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

افزایش نرخ سود بانکی مشکل واحدهای تولیدی| کشورهای منطقه، بازار صادراتی واحدهای صنعتی ایلام هستند

اسماعیلی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام، گفت: کشورهای عراق، قطر، عمان، پاکستان و افغانستان بازار صادراتی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام هستند.

سجاد صفری؛ بازار: «اقبال اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که عمده مشکلات صنایع کوچک و متوسط مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام، مربوط به چه بخش هایی است؟ اظهار داشت: صنایع کوچک و متوسط مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که عمده ترین مشکل پیش روی این صنایع، مربوط به اخذ تسهیلات جدید بانکی، برای تامین در سرمایه گردش، است.

وی افزود: علاوه بر واحدهای تولیدی فعال در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان که در زمینه تامین سرمایه در گردش با مشکل روبرو هستند؛ واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال، نیز با مشکلات مربوط به افزایش سود نرخ تسهیلات دریافتی، اقساط معوقه بانکی و سودهای مرکب بانکی روبرو هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: در واقع می توان گفت که عمده ترین مشکل پیش روی واحدهای تولیدی فعال و غیر فعال مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام، مربوط به تامین مالی است و این واحدها برای تامین سرمایه در گردش و اخذ تسهیلات بانکی با مشکل روبرو هستند.

وی تاکید کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، برای رفع مشکل تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی، در ابتدا بصورت کارشناسی شده، فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی استان ایلام را مورد بررسی قرار می دهد و نتایج بررسی های انجام شده را برای چکش کاری و رفع مشکلات آن ها مورد توجه قرار می دهد و نتایج نهایی این بررسی ها برای حل مشکلات مالی واحدهای تولیدی به صاحبان واحدهای تولیدی، ابلاغ می شود.

اسماعیلی افزود: بطور مثال، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام با کارشناسی هایی که انجام می دهد تشخیص می دهد که یک واحد تولیدی برای ادامه فعالیت به مبلغ ۳ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد و این ستاد مصوبه مورد نظر، برای تامین سرمایه در گردش را به بانک های استان اعلام می کند و واحد تولیدی برای دریافت این تسهیلات و تکمیل پرونده به بانک مراجعه می کند تا بتواند تسهیلات در نظر گرفته شده را دریافت کند.


محصولات تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برندهای تولیدی موفقی در استان، فعالیت دارند

رقابت پذیری واحدهای تولیدی ایلام با کشورهای منطقه
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام در پاسخ به این پرسش که واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به خارج از کشور، صادرات دارند؟ به بازار، گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام در زمینه های مختلف به خارج از کشور صادرات دارند.

اسماعیلی اظهار داشت: بیسکویت، محصولات وابسته به صنعت پتروشیمی، لوله های پلی اتلین، نایلون و نایلکس، نوشیدنی، محصولات غذایی و ترشیجات، عمده ترین، محصولات صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام هستند.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام که محصولات تولیدی آن ها به خارج از کشور صادر می شود در شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان های دره شهر، مهران، ایلام و شباب مستقر هستند.

این مقام مسوول، افزود: کشورهای عراق، قطر، عمان، پاکستان و افغانستان بازار صادراتی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام هستند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه استان ایلام، یک استان صنعتی نیست، اظهار داشت: محصولات تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برندهای تولیدی موفقی در استان، فعالیت دارند که محصولات تولیدی آن ها با محصولات مشابه کشورهای منطقه و دیگر استان های کشور قابل رقابت هستند.

شیوع بیماری کرونا در کشور، موجب تعطیلی و یا تعدیل نیروی کار واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام نشده است

فعالیت ۳ واحد تولیدی در زمینه تولید ملزومات بهداشتی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام در پاسخ به این پرسش که شیوع بیماری کرونا در کشور چه تاثیری بر عملکرد واحدهای تولیدی و صنعتی استان، گذاشته است؟ به بازار، گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور، باعث نشد که واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام با تعطیلی روبرو شوند.

اسماعیلی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در کشور، واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دادند و برای اینکه نیروهای شاغل در واحدهای تولیدی در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار نگیرند به تعدادی از پرسنل خود استراحت دادند و با نفرات کمتری به کار و فعالیت خود ادامه، دادند.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور، موجب تعطیلی و یا تعدیل نیروی کار واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام نشده و واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام در این خصوص نهایت همکاری با ستاد مقابله با بیماری کرونا و دولت را داشته‌اند.

اسماعیلی در پایان، گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور، تعداد ۳ واحد تولیدی در زمینه تولید ماسک، دستکش، مواد صدعفونی کننده، مواد شوینده و پد الکلی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام فعالیت خود را شروع کردند و نیاز استان به ملزومات بهداشتی مقابله با بیماری کرونا توسط این واحدهای تولیدی فراهم شده است.

کد خبر: ۶۸٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha