۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
ارتقای زیرساخت‌های گردشگری یزد با تکمیل ۴۵ طرح
معاون اداره کل میراث فرهنگی یزد:

ارتقای زیرساخت‌های گردشگری یزد با تکمیل ۴۵ طرح

یزد- میرشمسی، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد از تکمیل ۴۵ طرح گردشگری در ۹ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در مجموع ۸۰ طرح سرمایه‌گذاری تا پایان سال ۹۹ در استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد میرشمسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان این که تاکنون ۴۵ طرح گردشگری در استان یزد تکمیل، تجهیز و آماده بهره‌برداری است، اظهار کرد: در این طرح‌ها حجم سرمایه‌گذاری در حد ۱۲۰ میلیارد تومان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای  ۳۸۶ نفر در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد آمار طرح‌های ۹ ماه نخست گردشگری در یزد را شامل ۳۸ طرح دانست و گفت: در این طرح‌ها که بیش از یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، ۲۸۸ نفر در سطح استان به‌صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای تمامی طرح‌ها توسط بخش خصوصی، گفت: در مجموع ۸۰ طرح گردشگری در قالب طرح سال جهش تولید ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

میرشمس از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی طرح‌های باقیمانده خبر داد و گفت: عمده طرح‌ها شامل هتل، هتل بوتیک، بومگردی، اقامتگاه سنتی، سفره‌خانه سنتی، مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی، مجتمع گردشگری و مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری است.

 معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد در پایان با تأکید بر این که این زیرساخت‌ها کامل استان را در برمی‌گیرد، گفت: تمرکز این طرح‌ها به ترتیب مربوط به یزد، ابرکوه، اردکان، مهریز، میبد و بهاباد و سایر شهرستان‌هاست.

کد خبر: ۶۸٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha