۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
عجز وزارت صمت در تأمین روغن خوراکی برای مردم
نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس مطرح کرد

عجز وزارت صمت در تأمین روغن خوراکی برای مردم

فروردین، نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس خطاب به وزیر صمت گفت: بازار را رها کرده‌اید و قیمت‌ها روز به روز نرخ صعودی دارد؛ پس از گذشت پنج ماه از بحران روغن در استان فارس متأسفانه از تأمین روغن برای مردم عاجز هستید و شاهد صف‌های طولانی در این شرایط کرونایی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت،  محمدمهدی فروردیندر نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرمای چند شب گذشته به بیش از ۵۰۰ هزار هکتار باغات، مرکبات، نخیلات و دام‌های عشایر استان فارس به ویژه شهرستان فیر و کارزین ۸۰ درصد خسارت وارد کرد و از سویی اغلب باغات و دام‌ها بیمه نبودند و کشاورزان و دامداران بدهکار و خسارت‌دیده هستند، از دولت تقاضا داریم هر چه سریعتر به داد آنها برسد.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس افزود: همچنین از مسئول صندوق بیمه کشاورزی تقاضا داریم با توجه به اینکه۹۹ درصد باغات بیمه نیستند اجازه دهند مردم باغاتشان را بیمه کنند.

وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شما از نزدیک شاهد وضعیت راه‌های حوزه انتخابیه بودید، تا کی باید شاهد کشتار دسته‌جمعی هموطنان در مسیر کوار- فیروزآباد و فیروزآباد و جم باشیم.

فروردین خطاب به وزیر اقتصاد با بیان اینکه چرا به وضعیت بورس رسیدگی نمی‌کنید، تصریح کرد: چه خوابی برای کشور دیده‌اید؟ مردم را به خاک سیاه نشانده‌اید، ضروری است هر چه سریعتر در این رابطه تدبیری کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری به وزرای نفت، بهداشت و درمان و سازمان استخدامی بورس یادآور شد: چرا طرح طبقه‌بندی و تبدیل وضعیت نیروهای آغار و دالان، بهداشت و درمان و شهرداری ها را اجرا نمی‌کنید؛ با روح و روان این نیروها بازی نکنید.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس خطاب به وزیر صمت گفت: بازار را رها کرده‌اید و قیمت‌ها روز به روز نرخ صعودی دارد؛ پس از گذشت ۵ ماه از بحران روغن در استان فارس متأسفانه از تأمین روغن برای مردم عاجز هستید و شاهد صف‌های طولانی در این شرایط کرونایی هستیم و هیچ اراده‌ای از سوی وزارتخانه شما برای حل مشکل دیده نمی‌شود.

وی در تذکری خطاب به وزیر بهداشت در مورد رفع محرومیت و یا کاهش سنوات محروم بودن دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی برای ادامه تحصیل افزود: در این رابطه می‌طلبد دانشجویان را درک کنید.

فروردین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تأخیر در بارندگی‌ها عشایر فراشبند، فیروزآباد، قیر و کارزین با مشکل شدید علوفه برای دام‌های خود مواجه هستند، نیاز است در این رابطه تدبیری کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: اجرای طرح همسان‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی موضوع مهمی است که همه ما وظیفه داریم از آن حمایت کنیم.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس افزود: از دولت می‌خواهیم باشگاه‌های ورزشی را که از ابتدای شروع کرونا کسب و کار خود را تعطیل کردند از مالیات معاف کرده و تسهیلات و وام‌های کم بهره در اختیار آنها قرار دهد.

کد خبر: ۶۸٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha