۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
وزش باد شدید در زنجان حاکم می شود/ احتمال وقوع یخبندان
هواشناسی زنجان هشدار داد

وزش باد شدید در زنجان حاکم می شود/ احتمال وقوع یخبندان

زنجان- رحمان نیا، مدیرکل هواشناسی زنجان در خصوص وزش باد شدید با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت در استان زنجان و احتمال خسارت به تاسیسات کشاورزی هشدار داد.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: سامانه بارشی از اواخر روز سه شنبه وارد استان شده و بارش برف مناطق مختلف استان را سفید پوش می کند. 

وی از وقوع وزش باد شدید در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد شدید احتمال خسارت به تاسیسات ساختمانی، کشاورزی و گلخانه‌ای در استان وجود دارد. 

مدیرکل هواشناسی زنجان گفت: بارش برف در روزهای پنجشنبه و جمعه شدت می گیرد و شاهد وقوع یخبندان صبحگاهی در استان خواهیم بود؛ به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود مراقبت‌های لازم در خصوص محصولات گلخانه‌ای را مد نظر قرار دهند چرا که احتمال سرما زدگی محصولات کشاورزی وجود دارد. 

رحمان نیا نسبت به وقوع وزش باد شدید در استان هشدار داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه سرعت وزش باد بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود در این میان به شهروندان توصیه می شود در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده تردد نکنند؛ طی روزهای گذشته سرعت وزش باد در شهرستان قیدار ۹۰ کیلومتر بر ساعت بود. 

وی به وضعیت دمای هوای استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان به صورت محسوسی کاهش یافته و شاهد یخبندان خواهیم بود. 

کد خبر: ۶۸٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha