۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
فعلا ارز مجازی نخرید ضرر می کنید| احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار!
گزارش «بازار» از نوسانات قیمتی ارزهای مجازی؛

فعلا ارز مجازی نخرید ضرر می کنید| احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار!

با وجودی که قیمت بیت کوین در یک ماه اخیر با رشدی شتابان در حرکت بود و به راحتی توانست از ۳ مرز روانی ۲۰، ۳۰ و ۴۰ هزار دلاری عبور کند اما این نوع ارز طی چند روز اخیر پله پله در حال کاهش است و احتمال رسیدن قیمت آن تا ۲۵ هزار دلار هم دور از ذهن نیست.

اسدالله خسروی؛ بازار: سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال اکنون در دنیا رایج شده است و خیلی ها بخصوص جوانان و نوجوانان با ورود به این بازار نوپای مجازی توانسته اند سودهای کلانی به جیب بزنند. هر چند معامله ارز دیجیتال در ایران چون کشورهای دنیا با مجوز دولت ها انجام نمی شود اما صرافی ها در این بازار سرمایه گذاری فعال بوده و خیلی از ایرانی ها هم در تولید و استخراج رمز ارزها و هم معامله ارزهای دیجیتال سهیم هستند.

سود چند ده میلیونی سرمایه گذاران بیت کوین فقط در چند ماه
بازار شگفت انگیز و پرریسکی که دنیا را به وجد آورده است چرا که نه مقر و جایگاه مشخصی دارد و نه پشتیبان شناخته شده ای از این بازار نوظهور اما پرمشتری حمایت علنی می کند. جالب اینجاست که حساب و کتاب در این بازار بسیار شفاف، دقیق و به دور از ترفند و زیرکی است اما معلوم نیست آخر و عاقبت این بازار مجازی به کجا ختم شود. بازاری که این روزها رقیبی سرسخت برای سایر بازارها چون ارز، خودرو، مسکن و... شده است و سرمایه گذاران به این بازار پرریسک اعتماد می کنند. طوری که سرمایه گذاران بیت کوین توانسته اند ازابتدای سال تا کنون حدود ۴ تا ۵ برابر از محل سرمایه گذاری بر روی این کالای مجازی سود کنند.

به گفته کارشناسان؛ بیت کوین اکنون یک ارز مستقل و شناخته شده در دنیاست. به طور مثال زمانی که اتفاقاتی چون وقوع جنگ، شیوع بیماری و ... در دنیا رخ می دهد، سرمایه گذاران دارایی های خود را به کالایی مطمئن نظیر طلا یا ارز تبدیل می کنند تا ارزش آن حفظ شود. البته معامله، نگهداری و یا سرمایه گذاری بر روی این کالاها به علت پرداخت مالیات و موضوع نقدشوندگی همیشه چالش برانگیزاست اما اکنون خیلی ها به دلیل شناخته شدن ارز دیجیتال در دنیا و از طرفی عدم پرداخت مالیات و عوارض در انجام داد و ستد و نگهداری بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در کنار سودآوری قابل توجه به این بازار روی آورده اند و این موضوع باعث شده تا بازار معاملات ارزهای مجازی گرم و پر رونق شود.

عقب گرد قیمت بیت کوین و ناتوانی در شکست سد قیمتی ۴۰ هزار دلاری
قیمت بیت کوین که هفته گذشته مرز روانی ۴۰ هزار دلاری را در نوردید اما خیلی نتوانست در این کانال دوام بیاورد و به عقب برگشت تا جایی که طی این چند روزه قیمت بیت کوین همچنان در حال ریزش است و اکنون در آستانه قرار گرفتن در کانال ۳۵ هزار دلاری قرار دارد.

از آنجایی که افت و رشد قیمت بیت کوین با وقوع برخی اتفاقات بین المللی، مسائل سیاسی و تصمیمات اقتصادی و سیاسی متاثر می شود، بنابراین تنش در انتخابات آمریکا و برگزیده شدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور این کشور همچنین اعتراض طرفداران ترامپ به تخلف در انتخابات، باعث شده است تا قیمت بیت کوین و انواع ارزهای مجازی با سیر نزولی قیمت همراه شوند

محسن رضایی صدرآبادی، کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» با بیان اینکه کاهش ارزش ارز جهانی و ورود سرمایه گذاران به داد و ستد ارزهای دیجیتال باعث شد تا این بازار فعال و قیمت بیت کوین و خیلی از ارزهای مجازی افزایش یابد، افزود: بیت کوین طی یکی دو ماه اخیر رشد فوق العاده ای داشته است و سرمایه گذاران این بازار منتفع شدند اما از آنجایی که افت و رشد قیمت این نوع ارز با وقوع برخی اتفاقات بین المللی، مسائل سیاسی و تصمیمات اقتصادی و سیاسی متاثر می شود، بنابراین تنش در انتخابات آمریکا و برگزیده شدن «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور این کشور همچنین اعتراض طرفداران ترامپ به تخلف در انتخابات، باعث شده است تا قیمت بیت کوین و انواع ارزهای مجازی با سیر نزولی قیمت همراه شوند.  

وی با بیان اینکه بیت کوین نتوانست سد مقاومت ۴۰ هزار دلاری نرخ این نوع ارز مجازی را بشکند، افزود: معمولا ناکامی در شکستن سد مقاومت، همیشه قیمت ها را در این بازار نزولی می کند.

امکان افت قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار
رضایی صدرآبادی، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که قیمت بیت کوین همچنان در محدوده قیمتی ۳۰ تا ۳۵ هزار دلاری برای ۲ هفته باقی بماند و احتمال کاهش ارزش آن نیز وجود دارد.

قضایای انتخابات آمریکا تاثیر بسزایی بر کاهش قیمت بیت کوین دارد، بنابراین  امکان افت قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار وجود دارد چرا که هنوز خیلی ها در آمریکا از انتخاب جو باید ناراضی اند اما وی به زودی به قدرت می رسد، این موضوع موجب خواهد شد تا نرخ ارزدیجیتال سیر نزولی را بپیماید

این کارشناس فضای مجازی و رمز ارز با بیان اینکه قضایای انتخابات آمریکا تاثیر بسزایی بر کاهش قیمت بیت کوین دارد، افزود: امکان افت قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار وجود دارد چرا که هنوز خیلی ها در آمریکا از انتخاب جو بایدن ناراضی اند اما وی به زودی به قدرت می رسد، این موضوع موجب خواهد شد تا نرخ ارز دیجیتال سیر نزولی را بپیماید.

فعلا ارز دیجیتال نخرید
رضایی صدرآبادی، ضمن توصیه به سرمایه گذاران و فعالان بازار ارز دیجیتال برای ورود به معامله در این موقعیت زمانی خاص گفت: بازار معاملات ارز دیجیتال این روزها بسیار پرریسک است و خریداران بیت کویین و انواع ارزهای دیجیتال باید صبور باشند  چرا که سرمایه گذاری کوتاه مدت در چنین بازه زمانی عایدی چندانی ندارد.

رمضانعلی صادق زاده، کارشناس آی تی و فن آوری های نوین نیز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره آینده بازار ارزهای دیجیتال گفت: این بازار سرمایه گذاری نوین اکنون مورد توجه دنیا قرار گرفته است و خیلی ها در این بازار فعالیت می کنند. حال از آنجایی که کاربرد بهره گیری از فضای مجازی روز به روز در حال توسعه است بنابراین سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال و بیت کوین به عنوان بازاری جدید و جذاب می تواند به نفع سرمایه گذاران باشد اما هر کسی نباید وارد این بازار شود.

اکنون خیلی از شرکت ها در حال تولید رمز ارز هستند حال از آنجایی که وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات تولید رمز ارز را مجاز می دانند بنابراین باید دستورالعمل قانونمند شدن معامله ارزهای مجازی و بیت کوین نیز ارایه شود

وی به صدور مجوز برای استخراج رمز ارزها در ایران اشاره کرد و افزود: اکنون خیلی از شرکت ها در حال تولید رمز ارز هستند حال از آنجایی که وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات تولید رمز ارز را مجاز می دانند بنابراین باید دستورالعمل قانونمند شدن معامله ارزهای مجازی و بیت کوین نیز ارایه شود.  

رئیس اسبق کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازارهای سرمایه گذاری در مسیر نوین متحول شده اند، افزود: دنیا اکنون به سمت بازارهای دیجیتال حرکت می کند و سرمایه گذاری در بازارهای مجازی نیز اکنون در دنیا رایج است به طور مثال بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای معتبر مورد معامله در جهان شناخته شده است. اما باید توجه شود که افراد خبره و ریسک پذیر باید وارد معاملات در بازارهای سرمایه گذاری مجازی شوند چرا که این بازارها هر چند بعضا سودآور هستند اما زیان خود را هم دارند.

قیمت بیت کوین ۳۶ هزار ۲۰۰
بنا به این گزارش، قیمت بیت کوین اکنون ۳۶ هزار ۲۰۰ دلار در نوسان است. این در حالی است که بزرگ ترین بانک آمریکایی از احتمال رسیدن ارزش بیت‌کوین به ۱۴۶ هزار دلار در بلند مدت خبر داده است.  

سرگی نظروف- بنیان گذار موسسه چین لینک نیز می گوید، هر چه بیشتر می گذرد اطمینان مردم و معامله گران نسبت به ارزهای دیجیتالی بیشتر می شود و فناوری بلاک چین بیشتر و بیشتر وارد زندگی روزمره می شود. شاید به نظر برخی ها بازار ارزهای دیجیتالی یک تریلیون دلار ارزش نداشته باشد اما واقعیت این است که این بازار پتانسیل رسیدن به ارقام بسیار بالاتری را دارد.  

این در حالی است که در سال های اخیر تمایل شهروندان عادی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتالی بیشتر شده و فراگیر شدن استفاده از آن ها ضرورت قانون گذاری در این حوزه را بیشتر کرده است.

کد خبر: ۶۸٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha