۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
مشکل تأمین خوراک شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه ماهشهر برطرف شد
مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس:

مشکل تأمین خوراک شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه ماهشهر برطرف شد

ماهشهر- امین نژاد، مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: خوشبختانه به واسطه تداوم تولید در این مجتمع، مشکل دیرینه و اساسی تأمین خوراک شرکت‌های مهم پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر برطرف شده است.

محمود امین‌ نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این مجتمع در مدار تولید پایدار قرار دارد و تا پایان بهمن ماه امسال و با اتصال خوراک مجتمع‌های پارس جنوبی از طریق خط ششم سراسری، ظرفیت تولید بیدبلند خلیج فارس افزایش قابل توجهی یابد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول +C ۲ در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس تولید شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: پنجمین محموله صادراتی این شرکت به مقصد مورد نظر ارسال شده و روند صادرات در حال حاضر با شکسته شدن رکورد تولید این محصول ادامه خواهد داشت.

امین نژاد عنوان کرد: این مجتمع طبق برنامه‌ریزی‌های پیشین روزانه حدود ۱۸ هزار تن خوراک از NGL ۹۰۰ دریافت می‌کند.

وی توضیح داد: به واسطه تولید پایدار، حدود ۱۱ هزار تن گاز متان برای مصارف خانگی در زمان اوج مصرف هموطنان تولید و به شبکه گاز کشور تزریق می‌شود

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تاکید کرد: روزانه ۱۴۰۰ تن اتان، ۲ هزار تن ال‌ پی ‌جی و یک هزار و ۳۰۰ تن محصول پنتان در این مجتمع تولید می‌شود.

امین نژاد گفت: خوشبختانه به واسطه تداوم تولید در این مجتمع، مشکل دیرینه و اساسی تأمین خوراک شرکت‌های مهم پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر برطرف شده است.

کد خبر: ۶۸٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha