۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
بهره‌برداری از اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه آب اکباتان همدان
مدیر عامل آبفای استان همدان عنوان کرد:

بهره‌برداری از اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه آب اکباتان همدان

همدان - حسینی بیدار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بهره برداری از اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه آب اکباتان همدان خبر داد.

سید هادی حسینی بیدار در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: با توجه به لزوم تامین کوتاه مدت بخشی از آب شرب شهر همدان و در راستای استفاده از ظرفیت ذخیره سداکباتان از طریق افزایش ظرفیت تصفیه خانه، با پیگیری های صورت گرفته پس از  تهیه برآورد و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار ذیصلاح، تکمیل اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان از محل اعتبارات آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی از ابتدای سال  جاری در دستور کار معاونت بهره برداری و توسعه آب این مجموعه قرار گرفت.

وی در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار کرد: بر همین اساس احداث سازه فلزی، اجرای تاسیسات مکانیکی و سازه ای اکسیلاتور عملیاتی شد.

وی ادامه داد: همچنین احداث حوضچه مقسم بتنی ورودی، اجرای سازه فلزی مخروطی شکل، اجرای خطوط انتقال ورودی و خروجی به همراه نصب شیرآلات مربوطه، احداث حوضچه تخلیه لجن، اجرای ۱۵۰ متر لوله تخلیه لجن به همراه چهار فقره منهول آجری و اجرای چهار هزار متر مربع رنگ آمیزی تاسیسات فلزی با رنگ بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.

حسینی بیدار در ادامه سخنانش عنوان کرد: اجرای ۶۰۰ متر مربع رنگ روغنی، اجرای دو هزار و ۴۰۰ دسیمترمکعب مصالح ترمیم کننده بتن، اجرای ۲۴۰ متر مربع مصالح آب بندی بتن، اجرای عملیات  زنگ زدایی به روش ماسه پاشی به مقدار ۸۰۰ متر مربع، اجرای حدود ۱۰۰ متر مکعب بنایی با سنگ لاشه و محوطه سازی اکسیلاتور و تهیه و نصب همزن اکسیلاتور نیز تا کنون عملیاتی شده است.

وی بابیان اینکه بهره برداری از اکسیلاتور شماره ۵ از نیمه دی ماه سال جاری آغاز شد، گفت: در حال حاضر چیزی در حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب تولیدی تصفیه خانه اکباتان افزوده شده است.

حسینی بیدار ضمن اشاره به صرف ۲۵ هزار میلیون ریال اعتبار در این رابطه از تلاش های پرسنل شاغل در معاونت بهره برداری و توسعه آب و همچنین مدیریت و همکاران مرتبط در امور آب و فاضلاب شهرستان همدان قدردانی کرد.

کد خبر: ۶۸٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha