۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
جهان غرب حیران از آزمایش‌ بالینی واکسن ایرانی/ موفقیت واکسن ایرانی پیروزی برای همه ملت های مظلوم است
یک کارشناس مسائل اقتصادی:

جهان غرب حیران از آزمایش‌ بالینی واکسن ایرانی/ موفقیت واکسن ایرانی پیروزی برای همه ملت های مظلوم است

اصفهان - کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه غرب بعد از شروع آزمایش های بالینی واکسن کرونای ایرانی سرگردان و حیران شد، گفت: آنها در نظر داشتند از واکسن های کرونا به عنوان یک اهرم فشار برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

روح الله صنعتکار در گفتگو با واکسن آنلاین با اشاره به پیشرفت های متعدد ایران در علوم مختلف و همچنین در علم پزشکی طی یک قرن اخیر به خصوص بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی اظهار داشت: تاریخ درخشان ایران در علوم پزشکی بر هیچ کس پوشیده نیست به نحوی که کتاب قانون ابن سینا بالغ بر هفت قرن در معتبرترین دانشگاه های جهان به عنوان منبع علم پزشکی تدریس می شد.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم های ظالمانه ایران در طول چهار دهه گذشته کشور ما در حوزه های مختلف پزشکی و دارویی دارای پیشرفت های زیادی بوده است، ابراز داشت: یکی از این حوزه هایی که ایران سابقه ۱۰۰ ساله روشن در آن دارد در زمینه واکسن سازی است.

این کارشناس مسائل اقتصاد سیاسی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای صاحب تکنولوژی بالای واکسن سازی در جهان است، تصریح کرد: در زمینه واکسن کرونای ساخته شده توسط متخصصین داخلی نیز با تکیه بر دانش و تخصص جوانان ایرانی است و امیدواریم با پشت سر گذاشتن آزمایش های بالینی به زودی شاهد استفاده عمومی آن باشیم.

فرمان رهبر معظم انقلاب در عدم واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی کارشناسانه بود
وی با اشاره به اینکه فرمان رهبر معظم انقلاب در عدم واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی نشات گرفته از یک کار کارشناسی دقیق بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورهای غربی هیچ سابقه روشنی در اذهان مردم ایران ندارند چراکه همین کشورها به سرکردگی آمریکا بیشترین جنایت را در حق مردم ایران به خصوص بیماران با تحریم دارو اعمال کردند.

صنعتکار با بیان اینکه آمریکا حتی در خرید واکسن آنفولانزا و تجهیزات پزشکی و حفاظتی برای کادر بهداشتی و درمانی ایران در طول یک سال گذشته از هیچگونه کارشکنی و دسیسه چینی کوتاهی نکرد، بیان داشت: با این سابقه تاریک این کشور و دیگر دولت های غربی در برخورد با مردم ایران به خصوص در حوزه سلامت حال چطور باید باور کنیم که این کشورها از سر نیات بشردوستانه تمایل به فروش واکسن به ایران دارند.

وی با اشاره به مرگ برخی از استفاده کنندگان از واکسن آمریکایی فایزر افزود: بسیاری از افراد هم طبق گزارش های رسمی بعد از استفاده از این واکسن فلج شده اند که ریسک استفاده از این واکسن را بالا می برد.

فشار کشورهای غربی برای واکسن کرونا یک اهرم فشار برای پیشبرد اهداف مغرضانه سیاسی
این کارشناس مسائل اقتصاد با بیان اینکه کشورهای غربی بعد از شروع آزمایش های بالینی واکسن کرونای ایرانی سرگردان و حیران شده اند، گفت: این کشورها در نظر داشتند از واکسن های کرونای غربی به عنوان یک اهرم فشار برای پیشبرد اهداف مغرضانه سیاسی خود استفاده کنند که تیر آنها به سنگ خورد.

وی یکی دیگر از دلایل سرگردانی کشورهای غربی از تولید واکسن ایرانی را عدم خروج بخش زیادی از ارز به دلیل تولید در داخل کشور دانست و تاکید کرد: واکسن ایرانی کرونا بعد از انجام آزمایشات بالینی و مجوز استفاده برای عموم مردم یک پیروزی بزرگ نه تنها برای مردم ایران بلکه برای تمام ملت مستضعف جهان به دنبال دارد.

کد خبر: ۶۸٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha