۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
لزوم استقرار نماینده بانک مرکزی در یزد
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

لزوم استقرار نماینده بانک مرکزی در یزد

یزد- سلمانی، مدیرکل گمرک یزد از مشکلات گمرک استان به نبود نماینده تام‌الاختیار بانک مرکزی در استان و عدم حمایت سفارتخانه‌ها از صادرکنندگان ایرانی اشاره کرد.

محمدحسین سلمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه گمرک هم در صادرات و هم در واردات ایستگاه آخر است، به بیان مشکلات گمرک استان یزد پرداخت و یکی از مشکلات فعلی در گمرک را مربوط به کد رهگیری کالا دانست.

وی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ قلم محصول کشاورزی و در کل هفت هزار و ۴۰۰ قلم کالا بدون کد رهگیری از گمرک ترخیص می‌شوند و اگر مشکلی ایجاد شود با دستور دادستانی سعی شده مشکل تولیدکننده داخلی و صادرات برطرف شود.

مدیرکل گمرک استان یزد با اعلام اینکه گمرک استان یزد تعامل خوبی با صادرکننده و تولیدکننده دارد، بیان کرد: زیرساخت گمرک استان نسبت به برخی گمرکات کشور به ویژه از نظر حمل و نقل دچار ضعف است و با وجودکه ۶۵ درصد صادرات وزنی یزد را کاشی و سرامیک تشکیل می‌دهد و ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون کاشی و سرامیک در روز بار حمل می‌شود، کرایه در استان یزد بیشتر از استان‌های همجوار است.

سلمانی عنوان کرد: صادرات امری تخصصی است و زمانی‌که تولیدکننده خود می‌خواهد صادرکننده باشد رقابت ناسالم بین تولیدکننده‌ها ایجاد شده و مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند لذا به شرکت‌های تخصصی صادرات نیازمند است.

وی با بیان اینکه سفارتخانه‌ها باید از صادرکننده ایرانی دفاع کنند ولی این کار ضعیف انجام میشود، گفت: اگر سیستم بانکی وارد صادرات شود و مانند واردات، صادرکننده‌ها هم از حساب بانکی ال‌سی برخوردار شوند، مشکل این قشر تا حدودی رفع می‌شود. 

مدیرکل گمرک یزد ضمن بیان اینکه گمرک یزد ۵۰ هزار فقره اظهارنامه صادراتی دارد، تصریح کرد: بیشترین مشکل در صادرات فعلی مشکل ارزی و بانکی است لذا ضروری است بانک مرکزی یک نماینده تام الاختیار یا شعبه ویژه برای یزد در بانک مرکزی اختصاص دهد.

کد خبر: ۶۸٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha