۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
تولید روغن زیتون در طارم به ۷۰ درصد افزایش می یابد
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

تولید روغن زیتون در طارم به ۷۰ درصد افزایش می یابد

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال بیش از پنج هزار تن روغن زیتون در طارم تولید می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها درصدد این هستیم تا روغن‌کشی زیتون از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد برسد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال جهش تولید اصلاح و توسعه باغات زیتون طارم به میزان ۵۰۰ هکتار در دستور کار است،گفت: تاکنون در بیش از ۲۰۰ هکتار توسعه باغات زیتون انجام شده است.

وی اظهار کرد: تا پایان سال هم توسعه ۵۰ هکتار از اراضی باغات زیتون در دستور کار است و در سال آینده هم ۲۵۰ هکتار مابقی انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه مساحت اراضی زیتون‌کاری استان بیش از ۲۲هزار هکتار است، گفت: در سال بیش از ۴۵ هزار تن زیتون در طارم تولید می شود. 

تاراسی تاکید کرد: در سال بیش از پنج هزار تن روغن زیتون در طارم تولید می‌شود و طبق برنامه ریزی ها درصدد این هستیم تا تولید روغن کشی زیتون از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد برسد. 

وی با بیان اینکه طی سالجاری طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار شهرستان طارم با سرعت خوبی انجام می شود، تصریح کرد: استان زنجان در تولید زیتون و روغن زیتون رتبه خوبی در سطح کشور دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: خوشبختانه زیتون طارم به کشورهای مختلف هم صادر می شود.

کد خبر: ۶۸٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha