۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده و تاریخی شناسایی شده است
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده و تاریخی شناسایی شده است

عبوری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تاکنون ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی در کشور شناسایی و بهسازی و مقاوم سازی آنها در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از بازار تاریخی اردبیل و محلات حاشیه نشین و ۱۳ گانه اردبیل اظهار داشت: در این سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده و تاریخی بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بنا وجود دارد که ما باید به مقاوم سازی و بازسازی این واحدها کمر همت ببندیم.

وی تصریح کرد: برای بهسازی و ترمیم این فضاهای شهری شرکت بازآفرینی علاوه بر پرداخت تسهیلات با کمک بانک های کشور، سعی می کند تا سایر حمایت ها را نیز انجام دهد تا این مناطق شکل و سیمای بهتری به خود بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این مناطق بیش از ۲۰ میلیون ایرانی زندگی می کنند که ضرورت دارد در کنار بازسازی و بهسازی این مناطق زمینه خوبی برای تقویت مجموعه ها و مراکز خدماتی و تفریحی نیز برای ساکنین مناطق به وجود آید.

عبوری افزود: اعتبار و تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی برای بازسازی بافت های فرسوده و تاریخی که همپوشانی دارند، در نظر گرفته شده و در کنار آن شهرداری در صدور پروانه در این مناطق تسهیلات در نظر گرفته و نظام مهندسی نیز تخفیف ویژه ای را در طراحی و احداث واحدها در این مناطق پیش بینی کرده است.

وی به بازدید یک روزه خود از بازار تاریخی اردبیل و همچنین طرح های بازآفرینی شهری در مناطق ۱۳گانه اشاره کرد و ادامه داد: در گام اول ما با حضور در بازار تاریخی اردبیل سعی کردیم تا از کاروانسرا و همچنین رسته های زنجیرلو، برنج فروشان، پنبه فروشان و دمیرچی بازدیدی داشته باشیم تا در جریان بازسازی و نوسازی این بافت های فرسوده تاریخی قرار گیریم.

عبوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بازار تاریخی اردبیل در سال های گذشته به ثبت ملی رسیده و متولی این بخش میراث فرهنگی است که قرار شد طرح جامعی برای بازسازی بازار تاریخی اردبیل تهیه و سال به سال با تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی به انجام برسد.

وی بیان کرد: قرار است در گام اول شرکت بازآفرینی شهری ایران ۱۶ میلیارد تومان اعتبار را تا پایان امسال برای کمک به این مجموعه تاریخی پرداخت کند تا در بخش های مختلف با مشارکت ساکنان و همچنین صاحبان واحدهای تجاری امکان بازسازی و مرمت این بناها فراهم آید.

عبوری اضافه کرد: در کنار این موضوع در بازدید از محلات گلمغان، میراشرف و همچنین ملایوسف قرار شد تا شهرداری به ازای ساخت سرای محله و توسعه پارک و بازگشایی معابر، ۷.۵ میلیارد تومان از سوی شرکت بازآفرینی تخصیص پیدا کند تا این پروژه ها نیز در سالجاری به سرانجام برسند.

وی به چهار سفر قبلی خود به استان اردبیل در سالجاری اشاره کرد و گفت: مصوبات سفرهای قبلی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا زمینه تأمین اعتبار مورد نیاز به شکل مطلوب در اجرایی شدن مصوبات فراهم آمده و در سایر شهرها نیز برای طرح های بازآفرینی تأمین اعتبار تا پایان امسال انجام شود.

کد خبر: ۶۸٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha