۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
شایعات بر افت شاخص بورس دامن می‌زند
کارشناس بازار سرمایه:

شایعات بر افت شاخص بورس دامن می‌زند

رضانژاد، کارشناس بازار سرمایه گفت: شایعات در این بازار، باعث بدبینی سهامداران در بازار شده است.

به گزارش بازار، محمد رضا نژاد با بیان اینکه این روزها اخبار ضد و نقیض و شایعات در بازار سرمایه، باعث ریزش شاخص بورس شده است افزود: با توجه به اینکه در زمان بررسی بودجه هستیم اخبار ضد و نقیض درباره بودجه باعث شد تا تاثیر منفی در بازار سرمایه ایجاد شود و از طرفی نیز شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی هم، سبب ریزش سهام برخی از نمادها شده است.

وی ادامه داد: قیمت دلار یکی از شاخص‌های مهم در بازارسرمایه است و صحبت‌هایی مبنی بر کاهش قیمت دلار موجب شد تا سهامداران به بازار بدبین شوند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به لحاظ بنیادی، شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی خود را از دست داد و خبر کاهش قیمت دلار، نیز باعث افت شاخص شد.

رضا نژاد تصریح کرد: سه عامل نرخ دلار، قیمت‌های جهانی و تصمیات دولت در بازار تاثیرگذار است و باعث افت و خیز معاملات بازار می‌شود.

وی اضافه کرد: اکثر افرادی که واحدهای صندوق پالایشی یکم را خریداری کرده اند تازه وارد بورس شدند و این موضوع سبب متضرر شدن این سهامداران شد.

رضا نژاد گفت: از روز عرضه نماد پالایشی یکم، دو نماد شپنا ۵۶ درصد و شبندر ۵۸ درصد افت را تجربه کردند و بیشترین ریزش‌ها در بورس در نمادهای پالایشی بود.

وی افزود: در افزایش قیمت سهام پالایشی ها، دو عامل قیمت نفت و خوراک پتروشیمی‌ها بسیار موثر است که افزایش قیمت نفت در هفته‌های گذشته و تخفیف قیمت خوراک پتروشیمی ها، عامل مهمی برای سوداوری سهام پالایشی‌ها است.

کد خبر: ۶۸٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha