۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
پرداخت نقدی و تهاتر عوارض پلاسکو توسط بنیاد مستضعفان
شهردار منطقه ۱۲ تهران خبر داد

پرداخت نقدی و تهاتر عوارض پلاسکو توسط بنیاد مستضعفان

سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: بنیاد مستضعفان عوارض پلاسکو را بصورت نقدی و تهاتر پرداخت کرده است.

به گزارش بازار، علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ درباره صدور پروانه ساختمان پلاسکو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: حساسیت این ساختمان بواسطه حادثه دلخراشی که در گذشته رخ داد در اذهان عمومی و جامعه بسیار بالا بود. ما هم در شهرداری تهران در تلاش بودیم تا با انجام اقدامات لازم شرایط فعالیت برای کسبه‌ای که کسب و کارشان را از دست داده و آسیب دیده بودند فراهم شود.

وی گفت: در ساخت این ساختمان چند زمینه ابهاماتی وجود داشت. باید نقشه‌ها و طراحی‌ها به تایید مراجع فنی مهندسی سازمان نظام مهندسی می‌رسید که خوشبختانه محقق شد. همه تلاش شهرداری تهران این بود تا همه ضوابط مقررات و استانداردها در فرایند ساخت بنا آنگونه که باید لحاظ شود.

سعادتی افزود: همچنین مسائل فنی ساختمان تاییدیه سازمان آتش نشانی را هم نیاز داشت. در رابطه با نوع فعالیت و کسب و کار با مسائل حقوقی هم مواجه بودیم. بخشی از کارها خطر آفرین هستند و تداوم فعالیت آن‌ها در ساختمان جدید هم می‌توانست مشکلاتی ایجاد کند که خوشبختانه همه برطرف شدند و عملا با مصوبه‌ای که از مجموعه وزات راه و شهرسازی و دبیر خانه شورای عالی شهرسازی معماری ایران ابلاغ شد مسائل مربوط به پارکینگ در آنجا هم تعیین تکلیف شدند.

وی گفت: خوشبختانه در نهایت روز چهارشنبه ۲۴ دی پروانه ساخت را صادر کردم. انشاءالله از این پروژه به عنوان یک دستاورد ملی در خصوص بحث ایمنی و ساخت ساختمان‌های فاخر یاد شود. به نظرم این ساختمان با کیفیت و با تجهیزات کامل ساخته شده است و بنیاد هم در این خصوص چیزی کم نگذاشته است و با بهترین شرایط فرایند ساخت در حال پیش رفتن است.

سعادتی افزود: عوارض ساختمان پلاسکو دریافت شده است. در سال ۹۷ شهرداری دو باغ در مناطق ۲ و ۱۴ از مجموعه بنیاد مستضعفان گرفتیم و این باغ‌ها تحویل شهرداری تهران شد و این باغ‌ها امروز به عنوان پارک و فضای سبز مورد استفاده عموم است.

وی گفت: بخشی از این عوارض در رابطه با تهاتر و معاوضه دو باغ است و بخشی هم بصورت نقدی به حساب شهرداری تهران واریز شده است. مجموع کل عوارض ۱۴ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به نرخ زمانی که باغ‌ها را از بنیاد مستضعفان تحویل گرفتیم؛ بوده است که بخشی از آن بصورت نقد دریافت شده است.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: بنیاد تعاملات متعددی با شهرداری تهران دارد و حساب مشترک و گسترده‌ای بین شهرداری و بنیاد وجود دارد. نکته مهم این است که مسائل مالی در اولویت‌های ثانویه ما قرار داشت و تاکید ما در شهرداری تهران بر رعایت ضوابط و مقررات در ساخت و ساز بوده است.

وی گفت: معتقدیم هر گونه ساخت و ساز باید در مسیر قانونی بویژه در حوزه ایمنی پیش رود تا شاهد وقوع حادثه تلخ شبیه به پلاسکو نباشیم. پیگیری‌های ما ناظر به دریافت عوارض نیست و بیشتر نگاهمان این است که نقشه‌ها مورد تایید باشند و ساختمان‌ها با نظر تیم فنی به درستی ساخته شوند.

وی درباره طراحی و نمای ساختمان افزود: در این خصوص مسابقات معماری برگزار شد و بر اساس نتیجه هیات داوران نمایی که تصویر آن منعکس شد با لحاظ جمیع شرایط و محدودیت‌ها از جمله حجم و ارتفاع ساختمان به عنوان نمای منتخب است.

کد خبر: ۶۸٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha