۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
نصب ۲۰۵ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز آب پایتخت
از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛

نصب ۲۰۵ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز آب پایتخت

حبیبی، مدیر امور منابع آب تهران و پردیس، از نصب ۲۰۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند از ابتدای سال تا کنون روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، راما حبیبی با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت تهران به‌دلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت‌های بی‌رویه و بدون برنامه از آبخوان، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های پروانه‌دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی دشت ضروری است تمامی چاه‌های پروانه‌دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز شوند.

وی با بیان اینکه نصب این تعداد دستگاه کنتور حجمی و هوشمند، افزون بر سقف تعهد سال جاری (۲۰۰ عدد کنتور) بوده است، افزود: این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری های به عمل آمده نسبت به نصب ۲۰۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکان روی چاه‌های مجاز با مصارف، صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی اقدام شد که این امر گام مهمی در جهت مدیریت مصرف منابع آب زیرزمینی به‌شمار می‌آید.

حبیبی در ادامه، ضمن تقدیر از تلاش و پیگیری‌های پرسنل واحد بازرسی و نظارت، گفت: نصب کنتور روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، یکی از پروژه های مهم طرح تعادل بخشی بوده که امور منابع آب تهران در جایگاه حاکمیتی خود این پروژه را جهت مدیریت منابع آب شهرستان پیگیری ویژه خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس در پایان خاطرنشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر: ۶۸٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha