۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
بازار سهام انگلیس تقویت می شود
سیتی گروپ پیش بینی کرد؛

بازار سهام انگلیس تقویت می شود

در پی کشف و توزیع واکسن، تحلیلگران انتظار دارند ارزش سهامی که روی اقتصاد تاثیر دارند مورد توجه قرار می گیرد و از طرفی سهام بازار انگلیس هم یکی از این موارد خواهد بود.

بازار؛ گروه بورس: سایت «بارونز» نوشت: انگلیس که به سختی تحت تأثیر یک فرم خاص مسری Covid-۱۹ قرار گرفته است، اما با این حال با توزیع واکسن ها،  سهام اش دارای سودآور خاصی خواهد بود. سیتی گروپ می گوید بازار سهام می تواند سودهای بهتری از آنچه سرمایه گذاران می توانند در سایر نقاط به دست آورند ارائه دهد.

سرمایه گذاران انتظار دارند طی سال آینده میلیاردها دوز در سراسر جهان توزیع شود. این امر محدودیتها وقفل اقتصادی را از بین می برد و افراد را به کار خود بازمی گرداند. در همین زمان، بانک های مرکزی و دولت های سراسر جهان پول را روانه بازار می کنند و از طرفی به نظر می رسد اقتصادها آماده بازگشت هستند.

رابرت باکلند، استراتژیست اصلی سهام جهانی در سی تی گروپ (Citigroup)، در یادداشتی نوشت: تولید واکسن و محو شدن نگرانی های برگزیت در اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱  تاثیر دارد  و چرخش ارزش بیشتری ایجاد و بنابراین بازار سهام انگلیس را تقویت می کند.

در عین حال ارزش سهام وزن خواهد داشت  زیرا سهام در تغییرات اقتصاد تاثیر گذارند. و شاخص  FTSE ۱۰۰ انگلیس (شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز: ۱۰۰ شرکت بورس لندن با بالاترین ارزش بازار) با توجه به این شرکت ها وزن  پیدا خواهد کرد.

طبق  گزارش FactSet (َشرکت امریکایی نرم افزاری و مالی)، بیش از نیمی از سرمایه شاخص بازار توسط سهام دوره ای (نشان دهنده شرکتهایی است که در صورت پیشرفت اقتصادی، اقلام و خدمات مورد نیاز را تولید یا می فروشند) نشان داده می شود: صنایع،  سهام مصرف کننده (دسته ای از سهام است که به شدت به چرخه تجارت و شرایط اقتصادی متکی است)، انرژی، مواد و منابع مالی. در حالیکه منابع مالی به خودی خود ۲۰ درصد را نشان می دهد، که حدود ۴ درصد از این شاخص فناوری است که معمولاً بالاترین رشد در بخش جهان است. در مقابل، حدود ۳۰ درصد از سقف بازار S&P ۵۰۰ فناوری است، در حالی که ۳۲ درصد  سهام دوره ای ذکر شده است.

سیتی گروپ اعلام کرد، انتظار می رود درآمد کل هر سهم برای FTSE ۱۰۰ امسال ۴۰ درصد  نسبت به  سطح ۲۰۲۰ جهش یابد،  در حالی که در سال ۲۰۲۲ انتظار می رود ای پی اس (EPS: سود هر سهم)  ۶۰ درصد   بالاتر از ۲۰۱۹ باشد. این رشد بیش از سه برابر رشد پیش بینی شده سود هر سهم  S&P ۵۰۰ در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۱۹ است.

از طرفی FTSE ۱۰۰ از ۲۳ سپتامبر، با  آغاز یک رالی تازه در بازار سهام، کمی بیش از ۱۴ درصد رشد کرده است. صندوق شاخص ارزش( Vanguard S&P ۵۰۰ (VOOV) از آن تاریخ تاکنون ۲۰ درصد رشد داشته است.

اگرچه دو فاکتور مهم که باید در نظر گرفت این است که اگر توزیع واکسن به طور چشمگیری کند باشد، همه بازارهای سهام با روند معکوس روبرو می شوند. در عین حال که سهام نوظهور بازار و ژاپن نیز با بهبود اقتصاد جهانی، برای وال استریت بسیار جذاب به نظر می رسد. این می تواند جریان بالقوه پول به انگلیس را محدود کند.

کد خبر: ۶۷٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha