۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
۸۸ میلیارد ریال تسهیلات روستایی به استان سمنان اختصاص یافت
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

۸۸ میلیارد ریال تسهیلات روستایی به استان سمنان اختصاص یافت

سمنان- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بابیان اینکه ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات روستایی به این استان اختصاص یافت، گفت: این تسهیلات با بازپرداخت هفت‌ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه تأمین‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی صمیمیان بعدازظهر شنبه در جلسه ویدئوکنفرانس با نمایندگان بانک‌های عامل و معاونان فرمانداران شهرستان‌ها به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه توسعه مناطق روستایی و رفع محرومیت از این مناطق در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات روستایی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه به روستاهای این استان اختصاص یافت.

وی بابیان اینکه این تسهیلات با بازپرداخت هفت‌ساله به مردم ارائه می‌شود، افزود: تاکنون ۸۵ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات روستایی در استان سمنان به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه پنج بانک عامل استان در پرداخت این تسهیلات باید اهتمام ویژه‌ای بورزند، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ درصد پرونده متقاضیان بررسی و در حال پرداخت است.

صمیمیان با تأکید بر اینکه بانک‌های عامل متعهد شدند تا بیستم بهمن امسال به تمام پرونده‌های معرفی‌شده رسیدگی و تسهیلات را پرداخت کنند، یادآور شد: این تسهیلات در قالب رفع نیازهای ضروری، خرید انشعابات آب، برق و گاز، اشتغال‌زایی و کمک معیشتی به ساکنان روستا پرداخت می‌شود.

وی افزایش نرخ اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم در مناطق روستایی را ازجمله اهداف محوری در ارائه این تسهیلات برشمرد و گفت: تسهیلات بر اساس معیار جمعیت بین روستاهای استان سهمیه‌بندی شده که بیشترین میزان سهمیه پرداخت تسهیلات بر اساس جمعیت روستایی مربوط به شاهرود است.

کد خبر: ۶۷٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha