۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
توسعه ساخت داخل در تولید توربین‌های گاز، بخار و ژنراتورهای حرارتی
معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه بازدید از گروه صنعتی مپنا مطرح کرد

توسعه ساخت داخل در تولید توربین‌های گاز، بخار و ژنراتورهای حرارتی

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه بازدید از گروه صنعتی مپنا از توسعه ساخت داخل در محصولات پیشرفته صنعتی از جمله توربین‌های گاز و بخار، ژنراتورهای حرارتی، لوکوموتیوهای مسافری و باری خبر داد و گفت: این مجموعه صنعتی با بکارگیری تکنولوژی پیشرفته در صنایع زیر بنایی توانسته اقدامات خوبی در توسعه ساخت و تعمیق داخلی سازی انجام دهد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از دو مجموعه توکا و پرتو از شرکت های زیرمجموعه گروه مپنا، به رسوخ تکنولوژی وفناوری در ساخت توربین های نیروگاه هایی اشاره و تصریح کرد: این دو مجموعه از امکانات زیر ساختی مناسبی در حوزه ساخت انواع توربین های نیروگاهی برخوردارند و در حوزه ساخت تجهیزات، طراحی ساخت داخل و پیمانکاری اقدامات مناسبی انجام داده اند.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: این دو مجموعه هم در نگهداشت و بازسازی نیروگاه ها را انجام می دهند و می توانند نیروگاه ها را در کلاس های مختلف تولیدکنند.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه مجموعه توکا و پرتو، برنامه توسعه وتعمیق ساخت داخل در تکنولوژی وفناوری تولید محصولات پیشرفته صنعتی را در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: امکانات زیر ساختی مناسب در این دو مجموعه وجود دارد و اقدامات خوبی در حوزه ارتقاء و به روز رسانی تجهیزات و ماشین آلات انجام شده است. همچنین طرح های توسعه ا ی خوبی دراین مجموعه ها اتفاق افتاده که نوید بخش تولید در مقیاس جهانی و همچنین تامین نیاز داخل در این گروه صنعتی است.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: گروه صنعتی مپنا جزو شرکت های پیشرو درحوزه ساخت وتجهیزات وپیمانکاری است و در توسعه دانش و تکنولوژی نیز تلاش های خوبی صورت گرفته و توانستند ظرفیت ساخت داخل را توسعه دهند.

گفتنی است، گروه مپنا مجموعه‌ای صنعتی است، مشتمل بر گروه مپنا به عنوان شرکت مادر، به همراه شرکت‌های متعدد تخصصی تابعه و وابسته به آن که در زمینه مهندسی، احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر، تأسیسات تولید همزمان برق و حرارت، تأسیسات تولید همزمان برق و شیرین‌سازی آب، مهندسی، اجرا و توسعه پروژه‌های نفت وگاز در خشکی و دریا و مهندسی و احداث پروژه‌های حمل و نقل ریلی، خدمات تصویربرداری پزشکی، برقی‌سازی، ارائه خدمات بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری در صنایع مذکور و نیز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌های یاد شده در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

گروه مپنا سازنده طیف گسترده‌ای از محصولات پیشرفته صنعتی از جمله توربین‌های گاز و بخار، تجهیزات جانبی توربین، پره توربین، توربین بادی، بویلرهای متعارف و بازیاب حرارت، ژنراتورهای حرارتی و آبی، سامانه‌های حفاظت و کنترل، لوکوموتیوهای مسافری و باری و توربوکمپرسور و ارائه کننده آرایه وسیعی از خدمات تعمیر و نگهداری در کلاس جهانی است.

کد خبر: ۶۷٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha