۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کمک رسانی به جامعه عشایری همدان بیشتر شود/ لزوم توجه به طرح همزمان سازی تلقیح
مدیر امور عشایری استان همدان؛

کمک رسانی به جامعه عشایری همدان بیشتر شود/ لزوم توجه به طرح همزمان سازی تلقیح

همدان - محمدی؛ مدیر امور عشایری استان همدان خواستار افزایش کمک رسانی به جامعه عشایری استان همدان شد و گفت: در مناطق قشلاقی هیچ گونه خدماتی به عشایر داده نمی‌شود.

حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در تفکر سیستمی و سیستم جامعه ما سه جامعه شهری، روستایی و عشایری وجود دارد، اظهار کرد: یک نفر از عشایر تامین پروتئین ۱۶ نفر را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه عشایر ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور را بر عهده دارند، ادامه داد: نیاز عشایر مرتع و نهاده دامی است ضمن اینکه تسهیلات خوبی به عشایر برای خرید نهاده‌های دامی پرداخت می‌شود.

مدیر امور عشایری استان همدان با اشاره به اینکه نباید بگوییم عشایر محروم هستند چراکه این قشر محروم نیستند، بیان کرد: عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی حرف اول را می‌زنند و باید خدمات بیشتری به آن ها داده شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور سه جامعه شهری، روستایی و عشایری وجود دارد که به عشایر جامعه سوم گفته می‌شود، اضافه کرد: درآمد ناخالص یک خانواده عشایری ۲۶ میلیون تومان در سال است.

محمدی اضافه کرد: درآمد خالص یک خانواده عشایری ۱۳ میلیون تومان در سال و میانگین درآمد ناخالص یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه و میانگین درآمد خالص یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است درحالی که باید درآمد عشایر بین دو تا سه میلیون تومان در ماه باشد.

وی به آیین نامه ساماندهی عشایر اشاره کرد و با بیان اینکه این آیین نامه مصوبه دولت در سال ۸۴ بوده است، افزود: باید اعتبار و کمک رسانی به جامعه عشایری بیشتر شود که البته برخی ادارات در این زمینه خوب کار کرده اند.

مدیر امور عشایری استان همدان با تاکید بر اینکه عشایر هم در اقتصاد مقامتی و هم تولید حرف نخست را می‌زنند، افزود: متاسفانه جامعه عشایری نسبت به خدمات شهری محروم هستند و امتیاز شهر و روستا به عشایر داده نمی‌شود.

عشایر نمادی از اقتصاد مقاومتی هستند و هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی محسوب می‌شود

وی با بیان اینکه عشایر نمادی از اقتصاد مقاومتی هستند و هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی محسوب می‌شود، بیان کرد: در مناطق قشلاقی هیچ گونه خدماتی به عشایر داده نمی‌شود.

محمدی با بیان اینکه عشایر خلاف اقلیم حرکت می‌کنند و مشکلی برای مرتع و محیط زیست ایجاد نمی‌کنند، افزود: این دیدگاه وجود دارد که شاید دام عشایر آلوده باشند اما دام عشایر در مراتع پاک چرا پیدا می‌کنند و نیمه ارگانیک هستند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۱ طرحی با عنوان همزمان سازی تلقیح تصویب و اجرایی شد، افزود: در چند استان کشور عشایر آموزش‌های لازم را سپری کرده اند و استان لرستان اولین استان و استان همدان دومین استان در اجرای این طرح بود که نتایج خوبی هم در بر داشت.

مدیر امور عشایری استان همدان با بیان اینکه در استان همدان یکی از عشایر استان به نام علی نور رحمتی طرح همزمان سازی تلقیح را انجام داد، افزود: اگر طرح همزمان سازی تلقیح افزایش پیدا کند، استفاده از مرتع کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۶۷٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha