۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
دستفروشان به بازار شب عید صدمه می زنند/ شهرداری گرگان ساماندهی کند
رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات گرگان:

دستفروشان به بازار شب عید صدمه می زنند/ شهرداری گرگان ساماندهی کند

گرگان- رئیس اتحادیه خوار و بار و لبنیات گرگان گفت: دستفروشان بخصوص در بخش فروش شیرینی و آجیل دم عید به بازار صدمه می زنند و باید توسط شهرداری ساماندهی شوند.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره گسترش دستفروشان در روزهای پایانی سال و تاثیر آن بر اقتصاد بازار اظهار کرد: شهرداری باید به حال دست فروشان فکری کند و برای آنها مکانی سرپوشیده را در نظر بگیرد تا آنها هم اذیت نشوند.

وی اضافه کرد: در ایام نزدیک به عید که مغازه داران بر روی فروش خود حساب کرده اند، شهرداری باید تلاش کند، تا دست فروشان را ساماندهی کرده و به این وسیله هم رفت و آمد ها کمتر می شود و هم اینکه مشکلات کمتری برای آنها به وجود می آید.

کریمی ابراز کرد: اگر دست فروش را به سمت بازار های هفتگی هدایت کنند،  بازاری هم می تواند فروش مناسبی داشته باشد.

رئیس اتحادیه خوار و بار و لبنیات در پاسخ یه این سوال که چرا قیمت آجیل و شیرینی که دست فروشان به مردم عرضه می کنند، کمتر است، ادامه داد: بسیاری از محصولاتی که آنها ارائه می کنند بهداشتی نیست و ممکن است دست فروشی به پسته و تخمه، مقداری نخود برشته اضافه کند و همین امر باعث کاهش قیمت می شود.

وی گفت: مردم اگر می خواهند محصولات سالمی را خریداری کنند، باید به مغازه دار مراجعه کنند.

کریمی ابراز کرد: بهداشت باید نظارت کامل را بر این حوزه داشته باشد  و در کنار اتحادیه و همچنین اصناف که کار بازرسی را انجام می دهد، بتواند شرایط را برای خرید مطمئن مردم فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت آجیل و شیرینی در نزدیک عید تغییر می کند، گفت: مطمئنا قیمت ها نزدیک عید بیشتر می شود و البته بازارهای چند منظوره که در این ایام برپا می شود، می تواند باعث کسادی بازار شود و بر قیمت ها تاثیر گذار باشد.

کریمی افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی که مردم دچار آن هستند باعث می شود تا میزان خرید خود را کاهش دهند، برای مثال پسته ای که سال گذشته حدود ۶۰ هزار تومان بود، در حال حاضر به قیمت ۱۵۰ هزار تومان به فروش می رود.

وی ابراز کرد: نظارت و بارزسی ها بر بازار صورت خواهد گرفت، ولی زمانی که قیمت عمده فروشی ها بالا باشد مطمئنا فروشنده هم باید با ۱۰ الی ۱۵ درصد بیشتر به فروش برساند، و این یعنی فاجعه.

رئیس اتحادیه خوار و بار و لبنیات با اشاره به اینکه ما واراداتی از استان های دیگر نداریم، اظهار کرد: آجیل بازار استان از واحد های صنعتی که در شهرک های صنعتی آق قلا تولید می شود، وارد بازار می شود.

وی ادامه داد: واقعا برای مغازه دار به صرفه نیست که بخواهد آجیل را از بیرون از استان تهیه کند.

کد خبر: ۶٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha