۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
فروش خودروهای برقی آلمانی امسال ۲ برابر می‌شود
برنامه جدید باورایی‌ها برای بازار خودرو

فروش خودروهای برقی آلمانی امسال ۲ برابر می‌شود

گروه خودروسازی ب‌ام‌و به تازگی اعلام کرده است که در راستای تحقق سیاست کاهش دی اکسید کربن اتحادیه اروپا، فروش خودروهای الکتریکی را در سال جاری دوبرابر خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی ب‌ام‌و به تازگی اعلام کرده است که فروش خودروهای الکتریکی خود را در سال جاری دو برابر می‌کند. زیرا این خودروساز آلمانی و سایر رقبا برای کاهش انتشار دی اکسید کربن تلاش برای تولید خودروهای الکتریکی دارند، پیشتاز این موضوع در صنعت و بازار نیز شرکت خودروسازی تسلا است.

ب‌ام‌و، اعلام کرده است که با احتساب پلاگین هیبرید، هدف افزایش ۵۰ درصدی فروش خودروهای الکتریکی نسبت به سال ۲۰۲۰ را دنبال می‌کند.  

هرچند که ب ام و تا کنون آمار دقیق از میزان فروش خودروهای الکتریکی خود را ارائه نداده است، اما براساس اطلاعات فروش سال ۲۰۲۰ که هفته گذشته منتشر شد، این خودروساز آلمانی نزدیک به ۱۹۳ هزار دستگاه خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید فروخته است. این درحالی است که تسلا، غول خودروسازان الکتریکی در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برقی به مشتریان تحویل داده است.

گروه خودروسازی ب ام و در حال حاضر ۱۳ مدل برقی و پلاگین هیبرید را در ۷۴ بازار در دنیا به فروش می‌رساند.

این خودروساز آلمانی روز سه شنبه اعلام کرد که فروش جهانی خودروهای الکتریکی‌اش در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۳۱.۸ درصد همراه بوده که ۱۵ درصد از این مقدار مربوط به اروپا است. ب ام و در تلاش است که اهداف کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در اروپا مطابق تفاهم نامه اتحادیه اروپا، کاهش دهد.

خودروساز باواریایی بیان کرده است که تا سال ۲۰۲۳ تولید و عرضه خودروهای الکتریکی خود را دو برابر خواهد کرد و تعداد آن را به ۲۵ مدل می‌رساند، بنابراین می‌توان گفت نیمی از این خودروها کاملا برقی خواهد بود.

علاوه بر هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بسیاری از کشورها قصد دارند فروش خودروهای که نیاز به سوخت‌های فسیلی را دارد تا سال ۲۰۳۰ در بازارهایشان ممنوع اعلام کرده و به تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی فشار می‌آورند تا میزان تولید محصولاتشان را دو برابر کنند.

کد خبر: ۶۷٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha