۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
محدودیت دسترسی به سیگنال در استورهای ایرانی| آیا فیلتری دیگر در راه است؟

محدودیت دسترسی به سیگنال در استورهای ایرانی| آیا فیلتری دیگر در راه است؟

مارکت‌های ایرانی به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کارگروه فیلترینگ) اپلیکیشن سیگنال را از استورهای خود حذف کردند!

مژده باقری؛ بازار: در چند روز گذشته و پس از قوانین جدیدی که واتساپ اتخاذ کرد، واتساپ تلاش کرده در مورد قوانین جدید و حفظ حریم شخصی کاربران شفاف‌سازی کند اما همچنان بخش‌هایی از سیاست‌های این اپلیکیشن نامفهوم به نظر می‌رسد.

در ادامه و با توجه به تمام این اتفاقات به توصیه افرادی چون ایلان ماسک، کاربران در سراسر دنیا مهاجرت به سمت پیام رسان سیگنال را استارت زدند. کاربران ایرانی نیز از این قافله عقب نماندند و همسو با دنیا شروع به مهاجرت به سمت سیگنال کردند.  در روزهای اخیر خبرها حکایت از افزایش ۴۰۰۰ درصدی دانلود سیگنال پس از سیاست‌های جدید واتساپ می‌داد. البته آمار دانلود سیگنال در کشور ایران مشخص نیست.

اما از شب ۲۵ دی ماه دسترسی به اپلیکیشن سیگنال در استورهای ایرانی امکان پذیر نیست!  با اینکه این اپلیکیشن پیام رسان هنوز به طور رسمی دچار فیلترینگ نشده اما این مارکت‌های ایرانی دلیل این حذف را دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کارگروه فیلترینگ) اعلام کرده‌اند.

سیگنال بر اساس گزارش‌های مختلف از امن‌ترین شبکه‌های پیام‌رسان برای کاربران به شمار می‌رود اما در حال حاضر  این اپلیکیشن به دستور کارگروه فیلترینگ از تمام آپ‌استورهای ایرانی از جمله کافه‌بازار، مایکت، ایران اپس، سیب‌اپ، سیبچه و … حذف شده است.

البته در حال حاضر امکان دسترسی به سیگنال وجود دارد و این اپلیکیشن رسماً فیلتر نیست اما مشخص هم نیست که آیا حذف آن از مارکت‌های ایرانی نهایتاً باعث فیلتر هم می‌شود یا خیر.

کد خبر: ۶۷٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha