۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
افزایش بهای نفت در بازار نیویورک
در پایان معاملات روز گذشته رقم خورد

افزایش بهای نفت در بازار نیویورک

بهای نفت خام در پایان معاملات روز گذشته نیویورک افزایش یافت.

به گزارش بازار، بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود برای تحویل در ماه مارس با ۶۴ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۵۶ دلار و ۴۲ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود برای تحویل در ماه فوریه با ۱.۲۶ درصد ‌افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۵۳ دلار و ۳۷ سنت رسید.

از فوریه سال گذشته تاکنون سابقه نداشته است که بهای این شاخص نفتی تا این اندازه افزایش یافته باشد.

علت افزایش قیمت نفت در بازار جهانی چشم انداز و سمت و سوی نوید بخشی است که در انتظار اقتصاد جهان و اقتصاد آمریکا به خاطر تسریع در روند سرعت گیری پویش واکسیناسیون در برابر ویروس جدید کرونا؛ کووید-۱۹؛ ‌ و اجرای برنامه بازیابی و رونق اقتصادی و مالی در این کشور است. دیگر اقدامی که در افزایش قیمت نفت در بازار جهانی تاثیر داشته است اقدام گروه نفتی اوپک پلاس، اوپک+، در تعدیل تولید و عرضه نفت به بازار جهانی است.

طبق توافقی که گروه نفتی اوپک پلاس، در پنجم ژانویه به دست آورد میزان کاهش عرضه نفت از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به هفت میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه در روز در ماه فوریه خواهد رسید. سپس رقم این شاخص در ماه مارس به هفت میلیون و ۵۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

کد خبر: ۶۷٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha