۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
۳۵ درصد تجار آذربایجان شرقی فعال هستند
معاون امور بازرگانی سازمان صمت آذربایجان شرقی:

۳۵ درصد تجار آذربایجان شرقی فعال هستند

تبریز- معاون امور بازرگانی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به وجود یک هزار و ۹۴۰ فقره کارت بازرگانی دارای اعتبار گفت: ۳۵ درصد تجار استان فعال هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، غلامعلی راستی گفت: به استناد محل صدور کارت های بازرگانی در بحث واردات و بخش ثبت سفارش، از تمامی گمرکات کشور واردات به استان انجام می شود.

وی از فعالیت ۷۰۰ نفر از صاحبان این کارت‌ها در حوزه صادرات و واردات استان خبر داد .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با بیان اینکه کالاها بسته به کشور مبداء از گمرکات مختلف و بنادر کشور قابلیت ترخیص دارد، گفت: فعالان این حوزه می توانند علاوه بر ترخیص کالا از بنادر نسبت به انتقال و ترانزیت کالا به گمرکات استان و ترخیص آن اقدام کنند.

راستی با اشاره به اینکه فرایند صدور کارت بازرگانی به استناد قانون برعهده اتاق بازرگانی و اتاق تعاون است، اظهار داشت : سازمان صمت به عنوان عضو ناظر در این فرایند صدور کارت را تایید میکند.

وی گفت: به تازگی و براساس ماده۴ آئین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، فرایند صدور کارت بازرگانی و تمدید آن در سامانه جامع تجارت انجام می شود .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان، اظهار کرد: فرایندها براساس استعلامات سیستمی بوده و نقش متقاضی به صورت فیزیکی حذف شده و این امر در روند صحیح احراز هویت و اهلیت، بررسی مدارک و نظارت بهتر، اثربخش است.

کد خبر: ۶۷٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha