۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
گسترش «سفر سبز» در بیش از ۱۴۰۰ شهر آمریکای شمالی
تاکسی اینترنتی «اوبر» اعلام کرد

گسترش «سفر سبز» در بیش از ۱۴۰۰ شهر آمریکای شمالی

تاکسی اینترنتی «اوبر» به دنبال توسعه سفر سبز با استفاده از خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی در ۱۴۰۰ شهر آمریکای شمالی است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت استارتاپی تاکسی اینترنتی «اوبر» روز گذشته اعلام کرد که به دنبال گسترس استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی در هزار و ۴۰۰ شهر جدید در آمریکای شمالی است.

این شرکت که به عنوان اوبرکَب توسط گرت کمپ و تراویس کالانیک از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرد، اکنون قصد گسترس سفر سبز را دارد.

در این راستا این شرکت اعلام کرد: موتورسواران در شهرهایی مانند واشنگتن دی سی، آستین، کلگری، هیستون، میامی، شهر نیویورک، توسان، وینیپگ اکنون می توانند گزینه «سفر سبز» را انتخاب کنند که شامل سواری با میزان انتشار کمتر آلایندگی است.

همچنین اوبر اطلاعیه داد که رانندگان می توانند از طریق ارائه دهنده خدمات اجاره اتومبیل Avis، وسیله نقلیه با میزان تولید آلاینده صفر را اجاره کنند. این گزینه در حال حاضر فقط در لس آنجلس در دسترس است، اگرچه اوبر قصد دارد آن را در سال ۲۰۲۱ در سراسر کشور گسترش دهد.

اوبر در ماه سپتامبر نیز اعلام کرده بود که هر وسیله نقلیه در سیستم عامل جهانی آغاز به کار کند تا سال ۲۰۴۰ برقی خواهد بود. در همین راستا این شرکت متعهد شد که ۸۰۰ میلیون دلار از طریق ۲۰۲۵ کمک کند تا رانندگان بتوانند به وسایل نقلیه مجهز به باتری روی بیاورند، این حمایت‌ها نیز شامل تخفیف برای خودروهای خریداری شده یا اجاره شده از خودروسازان شریک است.

برنامه این شرکت پس از سال‌ها انتقاد گروه‌های زیست محیطی و مسئولان شهری در مورد آلودگی و ازدحام ناشی از اتومبیل های فعلی که بسیاری از سوخت های فسیلی را می سوزاند و استفاده از ناوگان برقی است.

کد خبر: ۶۷٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha