۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
حجم نقدینگی شرکت سهام عدالت اردبیل ۶۳۰۰ میلیارد تومان است
مدیرکل امور اقتصادی استان اردبیل:

حجم نقدینگی شرکت سهام عدالت اردبیل ۶۳۰۰ میلیارد تومان است

اردبیل- نوروزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر حجم سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اردبیل بیش از شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

علیرضا نوروزی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به دنبال منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آزادسازی سهام عدالت، از ۹ اردیبهشت ماه سالجاری وزارت اقتصاد و دارایی که مسئول حفاظت دارایی دولتی است، مصمم شد تا با آزادسازی ارزش سهام عدالت دارندگان آن را مختار به انتخاب دو روش کاری کند.

وی تصریح کرد: براساس مکانیزم تعریف شده یا خود سهام‌داران باید مدیریت سهام عدالت خود را عهده‌دار شوند و یا اینکه این کار را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان‌ها بسپارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در هر دو حالت دارندگان سهام عدالت باید با مراجعه به سامانه سجام، ثبت اطلاعات کرده و کد بورسی دریافت کنند تا مشارکت مستقیم در عرضه و همچنین دریافت سود سهام عدالت داشته باشند.

در استان اردبیل ۹۸۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت شدند
نوروزی افزود: در استان اردبیل ۹۸۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت شدند که ۴۷۰ هزار نفر از آنها روش مستقیم را انتخاب کرده تا ابتکار عمل را خود بر عهده گرفته و با مراجعه به کارگزاری‌ها اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دارندگان سهام عدالت که مدیریت غیرمستقیم و مالکیت نیابتی را پذیرفته‌اند، در حقیقت به شرکت‌های سهام عدالت استان‌ها این اختیار را داده‌اند که نسبت به خرید و فروش و معامله در این حوزه اقدام کرده و سود حاصل از این فعالیت را به نفع آنها واریز کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: در استان اردبیل ۵۱۱ هزار نفر سهام‌دار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت هستند که با واگذاری اختیار به این شرکت در حقیقت سعی می‌کنند تا نظارت بیشتری را انجام دهند.

 ۳۰۰ هزار نفر در استان اردبیل از سهام عدالت جامانده اند
وی تعداد جاماندگان سهام عدالت را در استان ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌هایی که انجام شد، دارندگان سهام عدالت به ویژه آنهایی که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند موظف به ثبت اطلاعات در سامانه سجام شدند که تاکنون در این زمینه فعالیت‌ها و اقدامات مناسبی در استان انجام شده است.

نوروزی در مورد جاماندگان سهام عدالت نیز بیان کرد: مجلس طرحی را در دست بررسی دارد که در صورت تصویب هفت میلیون واجد شرایط در کشور تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به برگزاری مجمع انتخاباتی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت و انتخاب اعضای هیئت مدیره اشاره کرد و گفت: در صورتی که افراد در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کنند، می‌توانند در انتخابات مجمع شرکت کرده و رأی خود را برای انتخاب هیئت مدیره اعلام کنند.

نوروزی اظهار کرد: این مجمع در مورد توزیع سود سهام عدالت در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد و ضرورت دارد هر چه سریعتر اساسنامه شرکت منطبق بر قوانین و مقررات بورس اوراق بهادار تنظیم و با انتخاب هیئت مدیره، فعالیت‌ها شکل منسجمی به خود بگیرد.

نصف تسهیلات بانک‌ها به عنوان منابع ارزشمند در اختیار شرکت سهام عدالت است
وی در ادامه سخنان خود حجم سرمایه این شرکت را شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در حالی در شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت موجود است که مانده تسهیلات بانکی هشت ماهه امسال در استان ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل خاطر نشان کرد:‌ نصف تسهیلات بانک‌ها به عنوان منابع ارزشمند در اختیار این شرکت است که انتظار می‌رود در شرایط مناسب سرمایه‌گذاری به نفع سهام‌داران در این مجموعه انجام شود.

وی تصریح کرد: در دو ماه اخیر ۹ درصد جمعیت ثبت‌نام شده در سامانه سجام در استان اردبیل به ۴۱ درصد افزایش یافته به طوریکه ۲۰۷ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برگزیدند با مراجعه به سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

نوروزی اضافه کرد: بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان یا کافی‌نت‌ها دارندگان سهام عدالت می‌توانند با گوشی هوشمند خود ثبت‌نام را انجام داده و مراحل ثبت اطلاعات خود را به انجام برسانند.

فردی که یک سهم از شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت بخرد می‌تواند به عنوان اعضای هیئت مدیره ثبت‌نام کند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: حتی فردی که یک سهم از شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت بخرد می‌تواند به عنوان اعضای هیئت مدیره ثبت‌نام کند که روند انتخابات در روز ۲۹ دی انجام خواهد شد به طوریکه در این روز در ساعت ۱۳ دارندگان سهام عدالت روش غیرمستقیم می‌توانند با مراجعه به سامانه دیما نسبت به اعلام آمادگی برای حضور در مجمع فوق‌العاده اعلام کنند تا اساسنامه شرکت منطبق بر اساسنامه بورس اوراق بهادار تنظیم و تصویب شود.

نوروزی برگزاری مجمع عمومی عادی را در ساعت ۱۴ روز ۲۹ دی ماه یادآور شد و اظهار کرد: در این ساعت نیز از بین داوطلبان که تاکنون ۳۵ نفر در سامانه ستان ثبت‌نام‌ کردند، پنج نفر برگزیده شده و به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت انتخاب خواهند شد.

وی تصریح کرد: اعضای مجمع باید ۵۰ درصد به علاوه یک رأی را از اعضا کسب کنند تا امکان حضور در شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت را داشته باشند.

۳۰ درصد از حجم سرمایه صندوق صرف طرح‌ها و پروژه‌های استانی خواهد شد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت:‌ البته سامانه دیما از ۲۷ تا ۲۹ دی ماه باز خواهد بود که دارندگان سهام عدالت می‌توانند اعلام حضور کنند.

نوروزی در ادامه افزود: ۳۰ درصد از حجم سرمایه صندوق صرف طرح‌ها و پروژه‌های استانی خواهد شد که در این زمینه نیز قرار است تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی به صورت دقیق به انجام برسد.

وی خاطر نشان کرد: با این فرآیند و تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت، تمامی کارگزاری‌ها و نمایندگی شرکت سهام عدالت قبلی در شهرستان‌ها منطفی و منحل شده و یک مجموعه منسجم در این حوزه فعال خواهد بود.

کد خبر: ۶۷٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha