۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
سد میرداماد مشکل آب شرب گرگان را حل نمی‌کند
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

سد میرداماد مشکل آب شرب گرگان را حل نمی‌کند

گرگان- حسینی، مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه ظرفیت سد میرداماد ۱۳ میلیون مترمکعب است، گفت: این سد پس از بهره‌برداری تمام مشکل آب شرب گرگان را حل نمی‌کند.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۹۵ درصد از آب شرب گرگان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چاه‌های تامین کننده آب شرب در بین چاه‌های کشاورزی قرار دارند، افزود: در ۱۰۰ روز از سال یعنی از  اواخر خرداد تا اواخر شهریور به دلیل بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی تامین آب شرب به سختی انجام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه احداث سد میرداماد ‌(شصت کلاته) موافقت وزارت نیرو، مجلس و ... را دریافت کرده و برای سال آینده ردیف اعتباری گرفته است، ادامه داد: در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ این سد چهار میلیارد تومان اعتبار برای تملک، مطالعات و اجرا اعتبار دارد.

وی با اشاره به اینکه سد میرداماد تمام مشکل آب شرب گرگان را حل نمی‌کند، اضافه کرد: شهر گرگان در شرایط فعلی حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که میانگین مصرف سالانه هر نفر ۸۰ مترمکعب است.

حسینی توضیح داد: در واقع نیاز آبی شهروندان گرگانی در سال ۳۲ میلیون مترمکعب است و در شرایطی که کل ظرفیت سد میرداماد ۱۳ میلیون مترمکعب خواهد بود که هشت میلیون مترمکعب آن مصرف شرب دارد.

وی تصریح کرد: سد میرداماد تنها یک چهارم تا یک پنجم از آب مورد نیاز مردم گرگان را تامین می‌کند و نباید تصور کرد با بهره‌برداری از این سد کل مشکل تامین آب شرب گرگان حل می‌شود.

کد خبر: ۶۷٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha