۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
۴۰۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن شاهرود در دست احداث است
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:

۴۰۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن شاهرود در دست احداث است

شاهرود- عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه ۴۰۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شاهرود در دست اقدام است، گفت: درمجموع ۴۶۷ نفر واجد شرایط این طرح بودند.

امیر عمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در شرق استان دو هزار و ۸۲۷ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: از این تعداد ۴۶۷ نفر واجد شرایط بودند که ۳۲۴ نفر واریز کردند.

وی با اشاره به اینکه پنج پروژه به تعداد ۴۰۸ واحد در شاهرود در دست اقدام است، افزود: تاکنون ۲۴ واحد به سقف دوم و ۷۲ واحد عملیات اجرایی آن آغازشده است.

پروژه ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شاهرود آغاز شد
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با تأکید بر اینکه ۱۳۰ واحد مسکونی تخریبی به بانک برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده معرفی شدند، تصریح کرد: سهم شاهرود از این طرح ۳۹۵ بازسازی ۳۹۵ واحد مسکونی بود.

عمیدی در ادامه بابیان اینکه درمجموع ۱۰ هزار و ۱۵۶ واحد مسکن مهر در سنوات گذشته در شاهرود آغازشده است، افزود: تاکنون هشت هزار و ۸۶ واحد بهره‌برداری و دو هزار و ۷۰ واحد باقی‌مانده است.

وی با تأکید بر اینکه ۳۱۸ پروژه فاقد معارض ۳۱۸ وجود دارد که تکمیل و تحویل متقاضیان شده است، خاطرنشان کرد: ۳۵۰ مورد از این پروژه‌ها حقوقی است و یک هزار و ۶۷ واحد فاقد متقاضی است که ۱۱۴ واحد از این تعداد را به تعاونی فرهنگیان و ۹۶ واحد به شرکت تعاونی تاکسیرانی واگذار و ۴۳۲ واحد با ارتش تفاهم‌نامه منعقدشده است.

آسانسور ۵۴ بلوک مسکن مهر شاهرود نصب شد
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۹۲ واحد از واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر به پروژه طرح اقدام ملی افزوده‌شده است، افزود: پیمانکار مسکن مهر سنگسر که یکی از پرونده‌های حقوقی است و به پرداخت ۱۱ میلیارد محکوم و خلع ید شده است.

عمیدی بابیان اینکه مشکلات تجهیزاتی مثل آسانسور مساکن مهر همچنان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۰۶ واحد فاقد آسانسور است و ۵۴ بلوک از این آسانسورها نصب‌شده است و عدم پرداخت مطالبات از سوی مردم یکی از مشکلاتی است که در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ایجاد آسانسور نیاز است، یادآور شد: سال ۹۷ دو میلیارد از محل یارانه‌ها برای آسانسور پرداخت شد که مابقی آن باید تخصیص یابد تا این پروژه تکمیل شود.

۴۹ درصد از راه‌های استان سمنان متعلق به شرق استان است
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ۴۹ درصد از راه‌های استان سمنان متعلق به شرق استان است و این استان جزء هفتمین استان پهناور کشور است.

عمیدی با تأکید بر اینکه مسیر شاهرود به سمت سبزوار که در مسیر اصلی تهران – مشهد قرارگرفته و یکی از محورهای اصلی شریانی این منطقه است، افزود: کریدور شرق به غرب در این مسیر واقع‌شده و مسیر به‌صورت بزرگراه احداث‌شده است.

وی بابیان اینکه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به این استان پروژه راه عباس‌آباد- کاهک مصوب شده است، تأکید کرد: پروژه اکنون به مرحله آسفالت رسیده و ۱۰ کیلومتر از این پروژه آماده عبور است مابقی مسیر به طول ۱۵ کیلومتر عملیات پایه آن انجام‌شده که با مساعدت هوا به‌زودی عملیات روکش آن نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بیان کرد: قیر و اعتبارات نقدی برای تکمیل این پروژه لازم است و این در حالی است که یک هزار و ۴۷ کیلومتر راه‌های روستایی در شرق استان وجود دارد و ۵۸۱ کیلومتر آن آسفالت است.

عمیدی با تأکید بر اینکه ۴۷۰ کیلومتر به‌صورت خاکی است، گفت: روکش آسفالت راه‌های روستایی یکی از معضلات مهم این منطقه است و سال گذشته در طرح ابرار ۵۸ کیلومتر آسفالت راه روستایی انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۲۹۵ کیلومتر راه روستایی به طرح ابرار اضافه‌شده و محرومیت‌زدایی در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه ۲۹ پروژه به طول ۲۲۴ کیلومتر بااعتبار ۳۶ میلیارد تومان راه‌های روستایی و فرعی در شرق استان در دست اقدام است، گفت: درراه‌های اصلی ۱۲ پروژه به طول ۱۹۷ کیلومتر در دست اقدام است.

عمیدی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی ما محور شاهرود – طرود – معلمان است، ابراز کرد: این پروژه جزء کریدور شمال به جنوب است که در مرحله دوم سفر رئیس‌جمهور به استان مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال در قانون بودجه برای این پروژه مصوب شد.

وی افزود: محور اصلی شاهرود به سمت آزادشهر که ادامه کریدور شمال به جنوب است این مسیر به طول ۲۸ کیلومتر قبلاً زیر ترافیک قرارگرفته است و این پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور این پروژه مصوب بود که ۲۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با تأکید بر اینکه قطعه اول سه کیلومتر و قطعه دوم ۱۵ کیلومتر است، بیان کرد: قطعه سوم به طول هشت کیلومتر است که فردا به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه چهارم نیز به طول ۱۲ کیلومتر که مسیر ۵۱ کیلومتری شاهرود به آزادشهر در شرق استان سمنان با تکمیل فازم چهارم تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

عمیدی با اشاره به اینکه درمجموع ۱۰ پروژه راه‌سازی شرق استان در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان مصوب شده است، افزود: احداث راه کویری محور بی ارجمند در دست اقدام است به طول ۷۱ کیلومتر و مسیر معلمان - طرود به شهر بی ارجمند متصل می‌شود که قرارداد آن نیز منعقدشده است و ۱۳ کیلومتر آن روکش آسفالت آن انجام‌شده و درنهایت تا اردیبهشت‌ماه آماده عبور می‌شود.

وی گفت: قطعه دوم حدفاصل کیلومتر ۱۳ تا ۳۳ کیلومتر عملیات زیرسازی آن انجام‌شده و قطعه سوم به طول ۳۸ کیلومتر است که تاکنون ۳۵ کیلومتر آن آسفالت شده است.

کد خبر: ۶۷٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha