۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
اصلاح پرورش دام سبک با اعطای تسهیلات کم بهره در دستور کار قرار گرفت
مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی خبر داد

اصلاح پرورش دام سبک با اعطای تسهیلات کم بهره در دستور کار قرار گرفت

مشهد- مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با جذب ۳۹۷ میلیاردریال تسهیلات توسعه اشتغال پایدار، رویکرداصلاح مدیریت پرورش دام سبک عشایرخراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان رضوی محمد نبوی فرد اظهار کرد: در سال جهش تولید و توجه به اصلاح مدیریت پرورش دام سبک با اعطاء تسهیلات کم بهره  به عشایر خراسان رضوی ، شاهد افزایش اشتغال آنان هستیم.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و توجه به اشتغال‌زایی و ظرفیت بالای عشایر خراسان رضوی تاکنون ۳۹۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح توسعه اشتغال پایدار به عشایر اختصاص‌یافته است.

محمد نبوی فرد افزود: با اعطا این تسهیلات ۴۵۱ طرح اصلاح مدیریت پرورش دام سبک در بین عشایر این استان منعقد گردیده و موجب ایجاد اشتغال ۱۰۳۶ نفر از عشایر را فراهم کرده است .

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: این طرح  از برنامه‌های اصلی دولت و تقویت و ایجاد بسترهای مناسب اقتصادی و اشتغال‌زایی در روستاها و عشایر بوده است که این امر ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهرها موجب بازدهی بیشتر تولید و افزایش درآمد عشایر را به دنبال داشته است.

گفتنی است عشایر خراسان رضوی با بیش از ۷۵۰۰ خانوار و دارا بودن ۹۹۵ هزار واحد دامی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز را تولید می کنند و از ظرفیت بالایی در حوزه دام برخوردار هستند.

کد خبر: ۶۷٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha