۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط مسکن اقدام ملی شناخته شده‌اند
اسلامی:

۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط مسکن اقدام ملی شناخته شده‌اند

سمنان- وزیر راه و شهرسازی گفت: تا به امروز ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط طرح مسکن اقدام ملی در سراسر کشور شناخته شده‌اند که همه داوطلبان که از اقشار مختلفی مانند کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیرن هستند، پوشش‌های خوبی داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه در بدو ورود به استان سمنان و در جمع خبرنگاران به میزبانی محور سمنان- فیروزکوه درباره مسکن اقدام ملی، توضیح داد: از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که در نوبت‌های اول و دوم این طرح ثبت نام کردند تا امروز ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند که همه آنها پوشش داده شده و پروژه برای آنها تعریف شده است.

وی افزود: در مرحله جدید نیز در ۱۸۳ شهر ۱۳۱ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که با پالایشی که با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام شده امیدواریم این  اقشار مردم بتوانند صاحب خانه شوند و ما نیز برایشان پروژه های خوبی را تعریف کنیم.

وزیر راه در ادامه گفت: درج آگهی برای فروش خانه مبنایی ندارد و از آنجا که چند ماهی است که آرامشی به بازار مسکن وارد شده، در واقع  این خواسته ما بود که دادستان کشور به این امر ورود کند تا از انتشار و درج آگهی فروش خانه جلوگیری شود.

اسلامی با باین اینکه واسطه ها قیمت های بی اساسی را در اگهی ها می دهند که درست نیست و مبنایی ندارد، تاکید داشت: عمده آگاهی ها از سوی واسطه ها است نه مالکان لذا جلوی آنها باید گرفته می شد.

وی افزود: با کمک مجلس ساز و کار مناسبی در این مورد اندیشیده می‌شود که پول‌های سرگردان و سرمایه‌ها به سمت مسکن نیاید زیرا مسکن کالای مصرفی مورد نیاز مردم است.

وزیر راه کابینه دوازدهم درباره محور سمنان- فیروزکوه نیز، گفت: این جاده مطالبه مردمی است که با تأخیر نیز روبرو بوده که از این ۶۵ کیلومتر مسیر، ۲۰ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید که ۱۰ کیلومتر در حوزه استان سمنان و ۱۰ کیلومتر در استان تهران خواهد بود و مابقی آن نیز در دست اجرا است و مطالعه آن به اتمام رسیده و مناقصه آن به زودی برگزار می‌شود تا بتوانیم ظرف سه سال شاهد اتمام آن باشیم.

کد خبر: ۶۷٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha