۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
مردم جنوب کرمان در صف گاز و نفت یخ زدند؛ صف هایی که تمامی ندارند
کمبود سیلندر در کرمان

مردم جنوب کرمان در صف گاز و نفت یخ زدند؛ صف هایی که تمامی ندارند

کرمان- همزمان با کاهش شدید دما در جنوب کرمان صفهای نفت و گاز در شهرستانهای جنوبی استان کرمان قد کشیده اند و هر روز بر مشکلات مردم افزوده می شود.

بازار؛ گروه استان ها: علیرغم نیازهای مردم و درخواست سال های اخیر اما شبکه گاز به بسیاری از شهرهای جنوبی استان کرمان نرسیده است و مشکلات مردم در زمستان سال جاری برای گرم کردن خانه هایشان بیشتر شده است.

صف های طولانی مردم در شرکت نفت برای دریافت سهمیه نفت و در مراکز توزیع هنوز ادامه دارد و با سرد شدن بی سابقه دمای هوا در جنوب کرمان نیاز مردم برای استفاده از نفت افزایش یافته است اما ترس از کرونا موجب شده بسیاری از مردم به استفاده از گاز به جای نفت گرایش پیدا کنند.

اما گاز هم در شهرستان های جنوبی کرمان نایاب شده است و مردم برای تامین سیلندر گاز در بسیاری از موارد به شهرستان های مجاور روی آورده اند اما این مشکل در اکثر شهرستان ها به چشم می خورد.

محمد یکی از شهروندان جنوب کرمان به خبرنگار بازار می گوید: از هفت صبح به صف مراجعه کرده ام و الان که ساعت ۱۲ ظهر است هنوز سیلندری برای توزیع وجود ندارد، یک هفته است در اوج شیوع کرونا کارم ایستادن در صف گاز است، نفت هم گیر نمی آید و مشخص نیست مسئولان کجا هستند و برای حل مشکل مردم چه انجام می دهند.

وی تصریح کرد: از روستا آمده ام نمایندگی روستا گاز نداشتند و به ناچار به شهر جیرفت مراجعه کردم اما اینجا هم سیلندر گاز نیست و نمی دانیم در این سرما چه باید انجام دهیم، بسیاری از مردم به روشن کردن شومینه و هیزم روی آورده اند کسی هم پاسخگو نیست.

مسئولان وعده و شعارهای زیبا می دهند و مردم در صف ها ایستاده اند
میثم یکی دیگر از ساکنان جنوب کرمان که از کهنوج به جیرفت آمده است به بازار می گوید: نه نفت داریم و نه گاز، در این شرایط کرونا مجبوریم چندین کیلومتر طی کنیم که سوخت تهیه کنیم.

وی می گوید: کسی پاسخگو نیست ، موزعان هم وعده می دهند و از حل مشکل خبری نیست، در شرکت هم بسته است و کسی جواب نمی دهد.

یکی دیگر از شهروندان می گوید: با توجه به شرایط موجود با هر قیمتی که کپسول گاز را بفروشند مجبوریم خریداری کنیم و به اجبار با این شرایط کنار آمده ایم چون بچه هایمان در خانه های سرد نمی توانند زندگی کنند.

صف نفت شلوغ و بی نتیجه است
وی افزود: ۵۰ روز قبل به ما نفت دادند و تا امروز دیگر خبری از توزیع و سهمیه جدید نیست و صف مراکز توزیع نیز اینقدر شلوغ است که جرات نمی کنیم با این سن در صف های طولانی در انتظار باشم.

قبل از سرد شدن ناگهانی هوا در جنوب کرمان نیز مردم برای تامین نفت و گاز مشکل داشتند اما از ابتدای دی ماه که هوا به صورت ناگهانی سرد شد و به زیر صفر رسید تقاضا برای سوخت افزایش یافته است.

در این شرایط در همه شهرستان های جنوب کرمان مردم برای تامین سوخت با مشکل مواجه هستند همچنین گفته می شود کشاورزان برای تامین گازوئیل برای گرم کردن گلخانه ها نیز مشکل دارند.

افزایش سهمیه گاز در جیرفت
فرماندار جیرفت نیز در گفتگو با بازار در خصوص وضعیت فعلی به بازار می گوید: در حال تلاش برای حل مشکل مردم هستیم و دلیل این افزایش تقاضا نیز سرمای پیش بینی نشده بود.

ابوذر عطاپور با اشاره به افزایش تقاضا بیان می کند: پیگیریهای فراوانی صورت گرفته است و سهمیه سیلندر گاز شهرستان افزایش یافته است.

وی تصریح می کند: هم اکنون سهمیه گاز به سه هزار و ۴۰۰ تن افزایش یافته است و امیدواریم به زودی با گرمتر شدن هوا مشکل کاهش یابد.

عطاپور ادامه می دهد: نسبت به گذشته ۷۰۰ تن سهمیه گاز جیرفت افزایش یافته است و امیدواریم با تلاش شرکت گاز و تکمیل شبکه گاز شهری جیرفت در آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

نسبت به گذشته ۷۰۰ تن سهمیه گاز جیرفت افزایش یافته است و امیدواریم با تلاش شرکت گاز و تکمیل شبکه گاز شهری جیرفت در آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم

وی می گوید: مشکلات در زمینه توزیع نفت نیز در حال پیگیری است. ۱۵ میلیون لیتر نفت در شهرستان توزیع شده است و از مردم می خواهیم با صرفه جویی همکاری لازم را انجام دهند.

فرماندار جیرفت تاکید می کند که تیمی به صورت دائم پیگیر توزیع است و نظارت جدی در این زمینه انجام می شود.

شبکه گاز جیرفت در اسرع وقت تکمیل شود
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد ر مجلس نیز به خبرنگار بازار می گوید: یکی از مشکلات موجود انحصار موجود در زمینه تامین سوخت است و همین مساله موجب شده مشکلات تشدید شود.

ذبیح الله اعظمی می افزاید: پیگیری لازم در سطوح مختلف در حال انجام است که در کوتاه مدت و در سال جاری مشکلات در زمینه توزیع نفت و گاز کاهش یابد و در بلند مدت نیز شبکه گاز شهری جیرفت هر چه زودتر تکمیل شود.

وی می گوید: امیدواریم به زودی پیمانکار جدید تکمیل شبکه گاز کشی مشخص و این شبکه در اسرع وقت در شهر جیرفت تکمیل شود.

توزیع کپسول گاز مانند سال های قبل است
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان نیز در خصوص این مشکل با اشاره به مشکلاتی که برای توزیع سیلندر گاز مایع در استان وجود دارد، به بازار می گوید: ارسال کپسول گاز در استان معادل سال‌های قبل بوده است.

سیدباقر نور الدینی با بیان اینکه هدف ما از الکترونیکی کردن توزیع فرآورده‌های نفتی این بوده که مردم و مصرف کنندگان واقعی سیلندر گاز را با همان قیمت مصوب ۹ هزار و ۷۰۰ تومان مصوب دریافت کنند، می افزاید: هر ساله به تعداد آمار و حتی بیشتر سهمیه در اختیار توزیع کننده‌ها گذاشته می‌شود.

آمادگی داریم در تیم‌های مشترکی با حضور بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی این مشکل را در سطح بازار بررسی کنیم

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه نظارت بر نحوه توزیع و قیمت این سیلندرها به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، می گوید: آمادگی داریم در تیم‌های مشترکی با حضور بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی این مشکل را در سطح بازار بررسی کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای متقاضیان نفت سفید در جنوب استان ایجاد شد، اظهار می کند: توزیع نفت سفید در تمام استان یکسان است و تفاوتی ندارد اما میزان نفت سفید در مناطق سردسیر مقداری بیشتر از مناطق گرمسیر است.

وعده و وعیدها در حالی ادامه دارد که مردم در سرمای بی سابقه امسال در مناطق گرمسیر با مشکلات متعددی مواجه هستند و در بازار داغ وعده ها با سرما دست به گریبان شده اند.

کد خبر: ۶۷٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha