۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
«کراس اوور» الکتریکی «کیا» با استتاری ضخیم ‌تر از همیشه تست شد| پیمایش ۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ

«کراس اوور» الکتریکی «کیا» با استتاری ضخیم ‌تر از همیشه تست شد| پیمایش ۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ

به تازگی تصاویری از کراس اوور الکتریکی کیا با استتار بسیار ضخیم منتشر شده است که هنوز اطلاعات فنی کاملی از قوای محرکه این محصول در دست نیست، اما از پلت فرم مدولار هیوندای با سیستم شارژ سریع بهره می برد.

بازار؛ گروه خودرو: سال گذشته برای صنعت خودرو آشفتگی قابل توجهی ایجاد کرد، اما برای خودروهای الکتریکی مزیت رشد را فراهم کرد. خودروسازان برزگی مانند تسلا که پرچمدار خودروهای الکتریکی است به دنبال تصمیم‌های جسورانه بوده و هست. این تصمیم‌ها برای عرضه خودرو الکتریکی با قیمت مناسب و تیراژ بالاتر است. در این میان نیز کیا خودروساز کره‌ای به دنبال تولید انبوه کراس اوور برقی خود برای افزایش سهم بازار است.

تصاویری از کراس اوور کیا با پوشش‌های استتاری ضخیم منتشر شده که بخش‌های اصلی از بدنه را کامل مخفی کرده است. جلو پنچره، کاپوت، سپرجلو، سپر عقب، درب عقب، درهای خودرو جز قسمت‌های است که استتار شده است. این مورد نیز نشان از طراحی ویژه کیا یا سنت شکنی آن دارد که پیش از رونمایی نقد علیه آن وارد نشود. این کراس اوور امسال رونمایی و عرضه بازار خواهد شد.

اطلاعات فنی کاملی در خصوص این کراس اوور تازه وارد کره‌ای وجود ندارد. اما احتمال استفاده از یک پلت‌فرم مدولار هیوندای که برای این محصول وجود دارد، پلت‌فرم E-GMP همان ساختاری است که برای این کراس اوور استفاده شده و با یک بار شارژ می‌تواند ۵۰۰ کیلومتر را پیمایش کند. این پلت فرم قابلیت شارژ سریع با مدت زمان ۲۰ دقیقه را دارد. سیستم‌های الکترونیکی به کار رفته در آن مشابه همان سیستم آیونیک ۵ است.

این کراس اوور الکتریکی کیا، برای رقابت با تسلا مدل ۳ وارد بازارها خواهد شد. این کراس اوور، نخستین محصول الکتریکی کیا برای بازارهای جهانی است. کیاموتورز قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، هفت خودرو جدید را تولید کند. از این تعداد سه خودرو کراس اوور خواهند بود.

 محصولات جدید این خودروساز می‌تواند در آینده خودروهای الکتریکی تغییرات ایجاد کند. شرکت خودروسازی کیا، طی چندسال آینده برای خودروها، ایستگاه‌های شارژ و مراکز خدمات پس از فروش خودروهای الکتریکی در جهان سرمایه گذاری قابل توجهی خواهد داشت.

کد خبر: ۶۷٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha