۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
اختصاص ۲۰ درصد از مالیات منازل لوکس برای تامین مسکن مددجویان
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس اعلام کرد

اختصاص ۲۰ درصد از مالیات منازل لوکس برای تامین مسکن مددجویان

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، از اختصاص ۲۰ درصد از محل درآمدهای مالیات بر منازل لوکس، برای تامین مسکن مددجویان خبر داد.

به گزارش بازار، رحیم زارع درباره جزئیات مصوبات کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت موظف است ۲۰ درصد درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس و گران قیمت را بابت تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت کند.

زارع در ادامه گفت: برای تامین مسکن این افراد همچنین از ۳ هزار میلیارد تومان فروش منابع و تهاتر اراضی مربوط به وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید سازمان ملی و شرکت بازآفرینی، هزار میلیارد تومان برای سکونتگاه‌های غیررسمی بافت‌های فرسوده و تاریخی قرار دادیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس همچنین گفت: وزارتخانه‌های نفت و نیرو را مکلف کرده ایم که مشترکین کم مصرف و خانوارهای محروم را با رعایت اصلاح الگوی مصرف از پرداخت هزینه آب و برق و گاز معاف کنند.

وی افزود: اعتبارات متوازن سازی مناطق کم‌برخوردار را در اختیار بسیج سازندگی و قرارگاه سپاه قرار دادیم که برای همان مناطق این اعتبارات را در حوزه‌های عمرانی به مصرف برسانند.

زارع در ادامه گفت: شرکت‌های آب منطقه‌ای را مجاز کردیم، از محل منابع داخلی و بخشی از اعتبارات تعادل بخشی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تامین هزینه خرید و نصب کنتورهای حجمی و هوشمند چاه‌های آب کشاورزی اقدام و این مبالغ را به شکل اقساطی برای افراد و صاحبان چاه‌ها محاسبه کنند.

کد خبر: ۶۷٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha