۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
قراردادهای مبهم با شرکت‌های چینی و رومانیایی باید بررسی شوند
نماینده اصفهان درباره تفحص از فولاد مبارکه:

قراردادهای مبهم با شرکت‌های چینی و رومانیایی باید بررسی شوند

سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی برخی از قراردادهای معطوف به شرکت فولاد مبارکه به دست ما رسید ما گفتیم که برای روشن شدن برخی مطالب، این موارد را بررسی کنیم تا اگر حقی ضایع شده جلوی آن را بگیریم. بنابراین تلاش کردیم این تحقیق و تفحص را کلید بزنیم.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ضرورت و محور تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مجلس گفت: فولاد مبارکه بزرگترین بنگاه تولیدی در کشور ماست و گردش مالی این شرکت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سود سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۲۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: ۳۰ درصد سهام این شرکت متعلق به سهام عدالت و تقریبا ۲۰درصد این سهام نیز برای ایمیدرو است. همچنین ۳۰ درصد از سهام دیگر این شرکت متعلق به بانک سپه و تامین اجتماعی است و ۱۰ درصد از سهام این شرکت هم مربوط به سهامدارن خرد و کلان است.

موسوی لارگانی با اشاره به گردش مالی زیاد شرکت فولاد مبارکه اصفهان و انعقاد برخی از قرارداهای شبه برانگیز بیان داشت که این شرکت یکسری قرارداد با یک شرکت چینی و با یک شرکت رومانیایی منعقد کرده که نیاز به بررسی دقیق دارند.

موسوی لارگانی بیان داشت: وقتی برخی از قراردادهای معطوف به این شرکت به دست ما رسید ما گفتیم که برای روشن شدن برخی مطالب، این موارد را بررسی کنیم تا اگر حقی ضایع شده جلوی آن را بگیریم. بنابراین تلاش کردیم این تحقیق و تفحص را کلید بزنیم. این نماینده مجلس افزود: ما از قوه قضاییه می خواهیم که مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ممنوع الخروج شود تا جوابگوی اعمال خودش باشد.

کد خبر: ۶۷٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha