۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
«ترند یول»؛ بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک ترکیه| نفوذ گسترده در اروپا
بازار گزارش داد؛

«ترند یول»؛ بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک ترکیه| نفوذ گسترده در اروپا

«ترند یول»، یکی از بزرگترین شرکتهای تجارت الکترونیکی در ترکیه با داشتن ۴۵ هزار شریک تجاری، تلاش های خود را با هدف ایجاد تحولات دیجیتالی در مشاغل کوچک ادامه داده است.

بازار؛ گروه بین الملل:  تمامی کشورهای سراسر دنیا از جمله ترکیه اپلیکیشن های مخصوص به خود را دارند تا شهروندان و افرادی که در کشورهای مختلف زندگی می کنند، بتوانند زندگی خود را به سریع‌ ترین حالت ممکن مدیریت کنند.

 اکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت این کشور از تلفن همراه و برنامه‌های کاربردی آن استفاده می‌کنند که برای زندگی آسان تر در استانبول، شهروندان به یک سری اپلیکیشن به صورت روتین نیاز دارند.

حال، در میان این برنامه های کاربردی، Trendyol.com یا به طور خلاصه «ترندیول»، یکی از برنامه ها یا اپلیکیشن های کاربردی برای زندگی شهروندان ترک است که دفتر اصلی آن در استانبول مستقر است. معمولا اکثر شهروندان از این اپلیکیشن استفاده های زیادی می کنند که شامل سفارش آنلاین پوشاک، وسایل صوتی و تصویری، لوازم خانگی، دکوراسیون، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات خواربار و سوپر مارکت می شود.

بر اساس گزارش ecommercenews.eu، «ترندیول»، به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تجارت الکترونیکی در این کشور، قصد دارد تا در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، ایتالیا و اسپانیا گسترش یابد که برنامه های توسعه با یک وب سایت جدید اتفاق می افتد.

 از طرفی، در کشورهای اروپایی، شرکت های تجارت الکترونیک تمایل دارند تا تمرکز خود را از روی برندهای زارا و مانگو تغییر دهند که یکی از راه هایی که ترندیول می تواند به این مهم دست یابد، ارائه برند داخلی «ترندیول میلا» Trendyolmilla است.

همچنین، این اپلیکیشن در ساختار گروه ترندیول با اپلیکیشنی مانند Dolap، بزرگترین پلتفرم اجناس دست دوم این کشور، همچنین، ترندیول اکسپرس Trendyol Express (یک شبکه تحویل ) و ترندیول تک Trendyol Tech (یک مرکز تحقیق و توسعه که بر تحول دیجیتال متمرکز است)، فعالیت می کند.

این پلت فرم تجارت الکترونیکی بزرگ که زیر چتر «گروه ترندیول» تاسیس شده، در مجموع چهار هزار نفر را از جمله در بخش ترند یول اکسپرس و ارائه دهندگان خدمات، استخدام می کند که شهروندان و مسافرین ترکیه میتوانند با نصب این اپلیکیشن و ثبت‌نام در آن می توانند از تخفیف های ویژه ای که این اپلیکیشن مخصوص برندهایی که با این اپلیکیشن قرارداد بسته است، استفاده نمایند.

بر اساس گزارش دیلی صباح، بزرگترین شرکتهای تجارت الکترونیکی ترکیه از جمله ترندیول در سال گذشته، در طول سه ماه تا ماه اکتبر، ۱۰۰۰ کارمند جدید استخدام کرد تا بهترین تجربه خرید را به مشتریان ارائه دهد، در حالی که همچنین، شرکتهای کوچک و متوسط ​​(SME) در سراسر کشور را قادر سازد تا مشاغلشان گسترده و به اقتصاد ملی کمک شود.

این شرکت در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد که تعداد کارمندان آن با کارکنان اضافی که برای انبارها، مرکز نوآوری، ترندیول اکسپرس و خدمات سوپر مارکت تحویل سریع تأسیس شده اند، به ۱۲۰۰۰ نفر رسیده است.

عضو هیئت اجرایی ترندیول، اوزان آکار در همان زمان اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا با قدرت دریافتی از اکوسیستم ترندیول در میان شرکتهایی قرار گیرند که برای ترکیه ارزش مالی مثبت ایجاد کرده و با این هدف، فرصت های شغلی بیشتری فراهم کرده، به توسعه اقتصادی استان های آناتولی کمک کرده و مشارکت زنان در اقتصاد ملی افزایش یابد.

آکار تأکید کرد که ترندیول ۱۲۰۰۰ نفر به طور مستقیم استخدام کرده، در حالی که با اشتغال غیر مستقیمی که این شرکت از طریق شرکای تجاری خود ایجاد کرده، این رقم تقریبا به ۷۳۰،۰۰۰ نفر می رسد.

دیلی صباح همچنین گزارش داد که این شرکت تجارت الکترونیکی همچنین در اوایل ماه اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که با یک وب سایت جدید وارد بازار اروپا شده که برای خدمت به ۲۷ کشور از جمله اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه و آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و انگلیس اعلام آمادگی کرده است.

«ترندیول» به عنوان یک سایت خرید که علاوه بر ارائه برندهای ترکیه و جهانی، دارای برند مخصوص خودش نیز است، با هدف دستیابی به آخرین مد برای همه شهروندان، در سال ۲۰۱۰ با هدایت و رهبری «دمت موتلو»، یک کارآفرین فناوری ترکیه ای، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره گروه ترندیول مستقر در ترکیه، تاسیس شد و این مدل بازار را با گسترش طیف وسیعی از محصولات و خدمات ارائه شده متناسب با رشد خود آغاز کرد.

«دمت موتلو» بر این باور است: «اگر طرح تجاری درست باشد و بتوان افراد جوان را هدف قرار داد، تجارت آنلاین در ترکیه دارای پتانسیل زیادی است. این پتانسیل حتی از ایالات متحده و اروپا بیشتر است. من به جمعیت جوان ترکیه و اقتصاد پر تکاپوی آن ایمان دارم.»

بیش از ۳۰۰ میلیون محصول در سال در دسته های مختلفی مانند لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم خانه و مبلمان، مادر و کودک و لوازم آرایشی به مشتریان تحویل داده می شود. با بیش از ۱۵ میلیون مشتری در سال و به طور متوسط ​​۱۸۰ میلیون بازدید کننده از طریق تلفن همراه در ماه، برنامه تلفن همراه این پلتفرم تا امروز ۴۵ میلیون بار بارگذاری شده است.

«ترندیول» با توصیف خود به عنوان یک شرکت فناوری، تجربه خرید را از طریق فناوری توسعه یافته و با تلاش خود دیجیتالی کرده است.  اولویت با پروژه ها و کمپین های بنگاه‌های کوچک و متوسط است که متمرکز بر تحول دیجیتال هستند. علاوه بر آن، ترندیول به حل مشکلات اجتماعی نیز کمک می کند. اخیراً، این پلتفرم مواد و تجهیزات با ارزش پنج میلیون لیره ترکیه را در زمان شیوع بیماری کوید_۱۹به وزارت بهداشت عرضه کرده و با یک میلیون لیره ترکیه به کمپین همبستگی ملی ریاست جمهوری کمک کرده است.

 ترندیول محصولات تولید شده در ترکیه را به مصرف کنندگان خارج از کشور ارائه می دهد به طوری که مصرف کنندگان آلمانی می توانند محصولات ترک را مستقیماً از طریق trendyol.de که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده، خریداری کنند. بنابراین، این اپلیکیشن محصولات ترکیه را از طریق سیستم عامل در کشورهای مختلف به ۱۹۰ کشور صادر می کند.

Trendyol با ورود به سوپرمارکت آنلاین در ژوئن سال ۲۰۲۰، مارک Hizli Market (سوپرمارکت اکسپرس) را در تعداد محدودی از مناطق استانبول به خدمت گرفت که هدف آن ارائه محصولات سوپرمارکت به کاربران در مدت یک ساعت بود.

گروه «علی بابا» که یکی از شرکت های پیشرو در زمینه فناوری چند ملیتی است و در زمینه تجارت الکترونیکی، خرده فروشی، اینترنت و فناوری در دنیا تخصص دارد، یک سرمایه گذاری استراتژیک در ترندیول انجام داد و ترندیول به عنوان یکی از اولین شاخ های ترکیه شناخته شد.

بنابراین، از جمله سهامداران این شرکت سرمایه گذاری کلاینر پرکینز، بانک اروپایی برای بازسازی و توسعه و غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا هستند.

ترندیول با داشتن ۴۵ هزار شریک تجاری، تلاش های خود را با هدف ایجاد تحولات دیجیتالی در بنگاههای کوچک ادامه می دهد و برنامه های مختلف پشتیبانی از  این شرکتهای کوچک را در طی شیوع COVID-۱۹ آغاز کرده است.

این پلتفرم، بسته ای را برای معرفی انجام تجارت الکترونیکی به ۱۰۰۰ شرکت کوچک و متوسط در شهر اعلام کرده است. این بسته های حمایتی با ارزش کلی ۸۰ میلیون لیره ترک، شامل ۲۰ میلیون لیره برای بنگاههای کوچکی که شریک تجاری در بازار هستند فراهم کرده و اعتبارات اضافی به ارزش ۶۰ میلیون لیره را برای آموزش، ارتقاء فعالیت ها و بازاریابی ذخیره کرده است.

همچنین، برنامه های آموزش تجارت الکترونیکی برای بازرگانان بازار بزرگ برگزار شده  که در هنگام شیوع بیماری همه گیر درها را به روی بازدید کنندگان بسته اند.

علاوه بر آن، ترندیول به منظور تشویق انجام تجارت الکترونیک در بین طراحان لباس با همکاری انجمن طراحان مد، بوتیک مد ترکیه(Turk Modasi Benim) را افتتاح کرده است.

 این پلت فرم برنامه پشتیبانی بنگاههای کوچک را به منظور تقویت تجارت با همکاری مرکز اتاقها و بورسهای ترکیه و اتحادیه ها به نام TOBB در طی روند عادی سازی پس از همه گیری اعلام کرده است.

به شرکت هایی که عضو اتاق ها هستند یا در بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری کرده اند، فرصت خرید و فروش در ترندیول با کمیسیون صفر تا مبلغ کل ۳۰ هزار لیره ترکیه برای مدت یک ماه فراهم شده است. ۱۵ هزار تأمین کننده جدید در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به سیستم عامل پیوسته اند.

این پلتفرم با سرمایه گذاری هایی با ارزش حدود ۴۵ میلیون لیر ترک در سال، به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۹ توسط وزارت صنعت و فناوری تصویب و تایید شده و بر پردازش زبان بومی، تجزیه و تحلیل داده در زمان واقعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، پردازش تصویر، تجسم داده، شبیه سازی متن و داده های بزرگ تمرکز دارد. 

Dolap که به عنوان یک پلت فرم تجارت دست دوم کالا فعالیت می کند، در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸ به ترندیول منتقل شد. این پلتفرم که به کاربران امکان فروش لباسهای استفاده نشده یا کم استفاده را می دهد، ۲۵ میلیون محصول را در ۲۰۰ دسته مختلف ارائه می دهد. همچنین، Dolap با داشتن ۵۰۰ هزار مشترک، در پی رسیدن به هدف فروش پنج میلیارد لیره ترکیه در سال ۲۰۲۲ است در حالی که روزانه ۱۲۰ هزار محصول در سایت آن بارگذاری می شود.

خرید از ترندیول و ترکیه

کد خبر: ۶۷٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha