۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
صادرات از گمرک بیله‌سوار ۳۰ درصد افزایش یافته است
فرماندار بیله‌سوار:

صادرات از گمرک بیله‌سوار ۳۰ درصد افزایش یافته است

اردبیل - قبادی، فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: صادرات از گمرک شهرستان مرزی بیله‌سوار در ۹ ماهه امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

حسن قبادی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال با تلاش تجار و صادرکنندگان استان، بیش از ۱۳۲ هزار تن کالا و محصولات با ارزش از طریق گمرک بیله‌سوار صادر شده است.

وی ارزش این میزان صادرات را ۱۳۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: عمده مقاصد صادراتی استان روسیه، گرجستان و کشور آذربایجان بوده که همچنان با تقویت این رویه سعی بر این است تا پایان امسال روند فزاینده‌ای را در صادرات شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد که ما سعی کردیم در گمرک بیله‌سوار تجهیزات و امکانات مناسب برای صادرات تجار و بازرگانان را فراهم کنیم.

قبادی افزود: در این مدت بیش از پنج هزار و ۷۰ تن کالا به ارزش ۶.۵ میلیون دلار نیز از طریق گمرک بیله‌سوار وارد شده که این میزان واردات ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی عمده اقلام صادراتی را سیب‌زمینی، شیشه، کاشی و سرامیک و مصنوعات پلاستیکی و فلزی اعلام کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از این محصولات تولید استان است که واحدهای تولیدی در سال جهش تولید با محور قرار دادن صادرات این محصولات را در بسته‌بندی و برندسازی مناسب صادر کردند.

قبادی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: گمرک بیله‌سوار تنها گمرک و پایانه مرزی استان است که از طریق این گمرک با تجهیزات و امکانات مناسب صادرات به شکل مطلوب انجام شده و روند رو به توسعه و جهشی را در بحث صادرات و افزایش توان اقتصادی استان شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: با تأکید استاندار اردبیل و رایزنی با گمرکات کشور، انتظار می‌رود موانع و مشکلات پیش رو در این بخش رفع شده و به نوعی با تجهیز کامل گمرک بیله‌سوار بتوانیم در خدمت صادرکنندگان باشیم.

قبادی بیان کرد: ما در شهرستان بیله‌سوار با تشکیل جلسات و نشست‌های هماهنگی سعی داریم تا موانع پیش رو را در حوزه تولید و صادرات رفع کنیم که در این باب در سطح ملی و استانی هم پیگیری‌ها از طریق استاندار و مدیران کل در حال انجام است.

کد خبر: ۶۷٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha