۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
تمام دام‌های صنعتی کرمان باید پلاک‌گذاری شوند
معاون استاندار کرمان:

تمام دام‌های صنعتی کرمان باید پلاک‌گذاری شوند

کرمان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در حوزه دام‌های صنعتی پلاک‌گذاری باید به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدصادق بصیری در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط با نحوه جابجایی دام و اهمیت پلاک‌گذاری دام‌ها در جلوگیری از قاچاق عنوان کرد: در حوزه دام‌های صنعتی پلاک‌گذاری باید ۱۰۰ درصد انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد جمعیت دام‌های سنتی هم تا یک ماه آینده باید پلاک‌گذاری شوند، ابراز داشت: در اجرای قانون و برخورد با دام‌های غیرپلاک‌گذاری و جلوگیری از قاچاق دام نهایت دقت لازم است که دامدار متضرر نشود.

بصیری همچنین برای ترغیب دامداران خرد جهت اجرای طرح پلاک‌گذاری، ایجاد مشوق‌ها و کمک‌های در این زمینه را لازم دانست.

حمید شمس‌الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: با تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، مسئله قاچاق دام به سایر کشورها بیشتر شده است و از معبرهای اصلی قاچاق دام هم جنوب کشور است.

وی به افزایش ۷۹ درصدی کشفیات دام قاچاق نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پلاک‌گذاری احشام تاثیر زیادی در شناسایی دام‌های قاچاق و جلوگیری از این مسئله دارد، لذا حتما باید انجام شود.

سرهنگ میرحبیبی رئیس پلیس امنیت اقتصادی کرمان نیز به کاهش قاچاق دام در استان اشاره داشت و بیان کرد: تنها مشکل در جابجایی دام عشایری داخلی است که باید راهکاری برای آن دیده شود.

کد خبر: ۶۷٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha