۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
ضرورت اقدام فوری سئول برای استرداد دارایی‌های ایران
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

ضرورت اقدام فوری سئول برای استرداد دارایی‌های ایران

ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام فوری کره جنوبی جهت استرداد دارایی‌های کشورمان از بانک‌های این کشور را خواستار شد.

به گزارش بازار، مجتبی ذوالنوری شب گذشته در دیدار چویی جان کان معاون وزیر امور خارجه جمهوری کره جنوبی در تهران؛ به سابقه دیرینه و دوستانه مناسبات تهران – سئول اشاره کرد و گفت: پیشینه تاریخی مناسبات دو ملت و عدم وجود سابقه منفی در همکاری‌های فیمابین بستر مناسبی برای رشد و توسعه روابط در عرصه‌های مختلف میان دو کشور ایجاد کرده است.

ذوالنوری در ادامه با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد خلل در مناسبات دوستانه تهران و سایر کشورها گفت: نباید اجازه داد روند توسعه مناسبات دوستانه فیمابین تحت تأثیر اقدامات و تلاش مغرضانه کاخ سفید متوقف شده و منافع دو ملت به مخاطره افتد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دارایی‌ها مسدود شده کشورمان در بانک‌های جمهوری کره که به علت فشارهای آمریکا بلوکه شده است گفت: انتظار می‌رود رهبران کره جنوبی با درایت و هوشمندی با آزادسازی دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران اجازه ندهند خدشه‌ای به روابط دو کشور وارد آید.

وی همچنین خواستار اقدام فوری جمهوری کره جهت استرداد دارایی‌های کشورمان از بانک‌های این کشور شد.

ذوالنوری در ادامه اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه ملت ایران را مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی و غیرانسانی دانست و افزود: تهران مایل نیست روابط دو جانبه تحت تأثیر سیاست‌های مغرضانه آمریکا قرار گیرد.

معاون وزیر خارجه جمهوری کره جنوبی هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و مشورت و رایزنی نزدیک با مقامات ایرانی گفت: گفتگوهای سازنده و مفیدی با مقامات جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه و گسترش همکاری‌های فیمابین و رفع مشکلات و موانع در مسیر تقویت همکاری‌های فیمابین داشته است.

وی تصریح کرد اراده سئول استرداد منابع ارزی تهران در این کشور و بازگرداندن آن است.

معاون وزیر خارجه جمهوری کره همچنین تأکید کرد کشورش اقدام لازم را برای حل مشکلات فنی کشتی باری توقیف شده انجام خواهد داد.

کد خبر: ۶۷٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha