۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
بیش از ۲ هزار نفر در شرکت‌های فناور استان قم اشتغال دارند
رئیس پارک علم و فناوری قم:

بیش از ۲ هزار نفر در شرکت‌های فناور استان قم اشتغال دارند

قم - رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: ۱۶۵ واحد فناور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان فعال بوده و بیش از ۲ هزار تن در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

سید حسین اخوان علوی در گفتگو با خبرنگار بازار، وضعیت قم در توسعه شرکت‌های دانش بنیان را مطلوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: قم از نظر تعداد فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان قم سال گذشته بیش از یک میلیون دلار صادرات داشته‌اند و زمینه برای افزایش صادرات کاملاً فراهم است، تصریح کرد: حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری برای آینده اقتصادی و پیشرفت کشور اجتناب ناپذیر است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: برای حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان باید زیست بوم فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود و فرهنگ سازی لازم نیز برای کنشگری تمام کنشگران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر فناوری باید فرهنگ را در خدمت فرهنگ قرار دهیم که حمایت از تولیدات رسانه‌ای و تولید فیلم کوتاه و مستند در این زمینه از اهمیت ویژه‌تری برخودار است.

اخوان علوی با بیان اینکه ۱۱۰ نوع حمایت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود، گفت: برای شرکت‌های خلاق ۲ میلیارد تومان تسهیلات ارائه خواهد شد که در استان ۱۳ شرکت خلاق و نوآور فعالیت دارند.

اخوان علوی گفت: باید در جهت فراهم شدن بستر لازم برای فعالیت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور تلاش کرد و در کنار ایجاد زیرساخت‌ها، نسبت به فرهنگ‌سازی عمومی نیز توجه داشت.

رئیس پارک علم و فناوری قم ادامه داد: برای رهایی از خام‌فروشی و وابستگی به کشورهای دیگر، باید در جهت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرد.

کد خبر: ۶٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha