۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
۵ ستاره ایمنی درخشان برای تویوتا
نگاهی به تست تصادف یاریس مدل ۲۰۲۱

۵ ستاره ایمنی درخشان برای تویوتا

تویوتا یاریس ۲۰۲۱، در تست تصادف سازمان ANCAP استرالیا، موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شد. یاریس نخستین هاچ بکی است که مجهز به ایربگ دوقلو مرکزی شده است.

بازار؛ گروه خودرو: ایمنی عامل موفقیت خودرو در بازارهای جهانی است و خودروسازان هر سال تلاش دارند محصولات جدیدشان به کمک فناوری‌های نوین از ایمنی بالاتری برخوردار شود. به تازگی تصاویری از تست تصادف تویوتا یاریس مدل ۲۰۲۱ توسط سازمان تست تصادف استرالیا یا همان ANCAP، منتشر شده است. این تست پیش از عرضه محصول به بازار جهت ارزیابی عملکرد آن در جاده‌های این کشور انجام شده است. نسخه استرالیایی تست تصادف سختگیرانه‌تری نسبت به مدل اروپایی داشته و این فرآیند تحت نظر یوروانکپ نجام شده است.

نسل جدید تویوتا یاریس به عنوان نخستین خودرو هاچ بک بوده که به ایرگ دو قلو برای حفاظت بیشتر از جان سرنشینان صندلی‌های جلو در برابر ضربه مجهز شده است

نسل جدید تویوتا یاریس به عنوان نخستین خودرو هاچ بک بوده که به ایرگ دو قلو برای حفاظت بیشتر از جان سرنشینان صندلی‌های جلو در برابر ضربه مجهز شده است. این ایربگ از نوع مرکزی بوده که در برابر برخورد جانبی سرنشینان با یک دیگر پیشگیری می‌کند. این ایربگ در صندلی جلو تعبیه شده که به محض برخورد از قسمت کناری صندلی خارج و به سرعت فعال می‌شود.

استفاده از کیسه هوای مرکزی یکی از معیارهای استاندارد ایمنی در سال ۲۰۲۰ بوده که حفاظت از جان سرنشینان را افزایش و عامل دست یابی به پنج ستاره ایمنی است. نصب و استفاده از این کیسه هوا برای خودروسازان سبب افزایش هزینه تولید و سخت‌تر شدن روند دست یابی به ستاره‌های ایمنی است.

در تعریف جدید ایمنی خودروها، هدف فقط افزایش فناوری‌های به کار رفته در خودرو نبوده بلکه فرآیند انجام تست‌های تصادف نیز سختگیرانه‌تر شده است. در برخی از تست‌های ایمنی، وجود فناوری‌های مانند سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم حفظ حرکت بین خطوط، هشدار نقطه کور و سیستم شناسایی وسایل نقلیه از الزامات تست است

در تعریف جدید ایمنی خودروها، هدف فقط افزایش فناوری‌های به کار رفته در خودرو نبوده بلکه فرآیند انجام تست‌های تصادف نیز سختگیرانه‌تر شده است. در برخی از تست‌های ایمنی، وجود فناوری‌های مانند سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم حفظ حرکت بین خطوط، هشدار نقطه کور و سیستم شناسایی وسایل نقلیه از الزامات تست است. تویوتا یاریس ۲۰۲۱ در جدیدترین تست‌های انجام شده در بخش حفاظت و ایمنی سرنشینان بزرگسال ۸۶درصد(که در این زمینه ۸۰ درصد سطح خوب ارزیابی می‌شود)، در بخش محافظت از سرنشینان کودک ۸۱درصد( ۸۰ درصد امتیاز عالی محسوب می‌شود) و باتوجه به سطح مقطع کاپوت و دماغه محافظت از عابران پیاده و دوچرخه‌سواران ۷۸درصد را کسب کرده که حداقل امتیاز برای این بخش ۶۰ درصد است و برای ایمنی کمکی و تجهیزات کمکی ایمنی ۸۵درصد را از آن خود کرده که در این بخش امتیاز ۷۰ درصدی به معنای سطح عالی است.


در این خصوص ANCAP در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تست از مقابل و نیم روبه‌روی به‌روز شده که چالش‌های جدیدی را برای وسایل نقلیه کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد. ANCAP در این باره می‌گوید «این آزمون شامل یک مانع متحرک است که نشانگر یک وسیله نقلیه در حال حرکت است و بهترین تست نزدیک به واقعیت است.» در این تست محافظت از قفسه سینه و پاهای راننده در تویوتا یاریس سطح مناسبی نداشته و تنها بخش‌های دیگر بدن راننده و سرنشینان در سطح خوب یا good ارزیابی شده است. از سوی دیگر سیستم ترمز اضطراری خودکار AEB در تست‌های مربوطه عملکرد بهتری داشته و در زمان رانندگی در شب نیز عملکرد خوب از خود به نمایش گذاشته است.

کد خبر: ۶۷٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha