۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
قیمت مسکن به پلتفرم‌های آنلاین بازگشت

قیمت مسکن به پلتفرم‌های آنلاین بازگشت

پس از ۸ ماه ممنوعیت، از عصر روز گذشته انتشار نرخ خرید و فروش و رهن و اجاره، به وب سایت‌ها بازگشته است.

مژده باقری؛ بازار: قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن که از اواخر اردیبهشت ماه امسال (۲۴ اردیبهشت ۹۹) و به دستور دادستانی از اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی حذف شده بود، پس از ۸ ماه ممنوعیت، از عصر روز گذشته انتشار نرخ خرید و فروش و رهن و اجاره، به وب سایت‌ها بازگشته است.

اواخر اردیبهشت ماه بود که به دستور دادستانی، قیمت مسکن و خودرو از پلتفرم‌های آنلاین حذف شد.

از ۱۸ دی ماه قیمت خودرو به پلتفرم‌ها بازگشت و از عصر روز گذشته شاهد نمایش دوباره قیمت مسکن در پلترفم‌های آنلاین بودیم.

دادستانی در زمانی که حکم ممنوعیت درج قیمت مسکن و خودرو را صادر کرده بود ؛ دلیل این حکم جلوگیری از التهاب بازار مسکن و همچنین قیمت گذاری صوری از سوی برخی پلتفرم‌ها را عاملی برای صدور این دستور دانسته بود.

متوسط قیمت مسکن در زمان صدور دستور دادستانی در تهران (اردیبهشت ۹۹) متری ۱۷ میلیون تومان بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بود.

این در حالی است که متوسط قیمت مسکن در پایان آذر ماه امسال بر اساس اعلام بانک مرکزی، حدود ۲۷ میلیون (۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان) در هر متر مربع است که نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی متوسط قیمت مسکن در تهران در فاصله ۸ ماه ممنوعیت انتشار قیمت در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی پر مخاطب بوده است.

بسیاری از کارشناسان این افزایش را دلیل عدم شفافیت در بازار دانسته و حذف فیمت از پلتفرم‌های آنلاین را علت این شفافیت زدایی اعلام کرده‌اند.

کد خبر: ۶۷٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha