۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
افت ۱۰۰ دلاری اونس جهانی در ۵ روز گذشته
کارشناس بازار طلا عنوان کرد

افت ۱۰۰ دلاری اونس جهانی در ۵ روز گذشته

محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه گفت: اونس جهانی طی پنج روز گذشته حدود ۱۰۰ دلار ارزان شده است و روند کاهشی را بسیار سریع طی کرده است به این گونه که از قیمت یک هزار و ۹۶۰ دلار به یک هزار و ۸۵۰ دلار رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه، در خصوص روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی خاطر نشان کرد: در مدت ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته است که قیمت طلا در مدت زمانی به این کوتاهی و در عرض ۵ روز با کاهش ۱۰۰ دلاری همراه شود و این روند کاهشی به دلیل رقابت موسسه های مالی و بازار طلای جهانی بوده است.

وی در این خصوص اظهار داشت: یک رقابتی میان موسسات مالی و پولی دنیا و بازار طلا ایجاد شده است به این ترتیب که موسسات مالی تلاش می کنند تا با سودرسانی بیشتر به مشتریان خود، آنها را برای سرمایه گذاری در بازارها جذب کنند در حالی که قیمت طلا نیز به این ترتیب با نوسان های شدید، سرمایه گذاران را به سوی خود جذب می کند.

محمدولی در ادامه افزود: نوسان بازار طلا به این شدت اصولا ظرف شش ماه تغییر می کرد و در مدت زمان کوتاه ثابت بود. اما این فلز گرانبها از هفته گذشته تا کنون سقوط چشمگیر ۱۰۰ دلاری را به ثبت رسانده که امری بسیار بدیع و تازه است.

این کارشناس بازار طلا در ادامه بیان داشت: اخبار سیاسی و اقتصادی که از سوی اروپا، آمریکا و چین به گوش می رسد و اقدام کشورها برای ذخیره طلا به عنوان پشتوانه امن اقتصادی سبب روند نوسانی شدیدی در این بازار شده است.

وی در خصوص تأثیر اونس جهانی طلا بر نوسان قیمت این فلز در بورس کالا عنوان داشت: ما از چند سال گذشته شاهد افت ارزش پول ملی خود بوده ایم و عوامل زیادی بر روند تضعیف این مهم نقش داشته اند که می توان به کاهش اشتغال، عدم توجه به تولید و نگاه ویژه به مباحث وارداتی را از مهم ترین آنها دانست. این مسائل به خودی خود موجب کاهش ارزش پول ملی می شود از سوی دیگر هم تمایل بیشتر کشورهای غربی به تحریم موجب اثرگذاری بیشتری بر ریال شده است.

این پیشکسوت بازار طلا  در ادامه گفت: بورس ها می توانند در این بین موجب هدایت سرمایه ها و مدیریت آنها به سمت تولید شوند که به این ترتیب، نیازمند دید مثبت مسئولان نسبت به این بازارها هستیم تا بتوان جایگاه بازارهای سرمایه را درکشور ارتقاء داد.

کد خبر: ۶۶٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha