۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
بازگشایی گمرک خداآفرین نیازمند مصوبه هیات دولت است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی:

بازگشایی گمرک خداآفرین نیازمند مصوبه هیات دولت است

تبریز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: بازگشایی گمرک خداآفرین در این استان نیازمند مصوبه هیات دولت بوده و در این زمینه درخواست رسمی مدیریت ارشد استان بسیار ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی آذربایجان شرقی، علی اصغر عباس زاده افزود: طبق تبصره یک ماده ۱۰۳ قانون امور گمرکی هر گونه ایجاد تغییر و راه اندازی گمرکات در داخل مرزهای کشور باید تاییدیه و مصوبه هیات دولت را به همراه داشته باشد که بر همین اصل بازگشایی گمرک خداآفرین بدون رضایت و تایید هیات دولت امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از مدت ها قبل بررسی و رصد امکانات گمرک خداآفرین را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: در این زمینه بررسی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این گمرک به انجام رسیده است که نتیجه آن آماده بودن این محل برای بازگشایی و شروع فعالیت های گمرکی می باشد.

عباس زاده برخورداری از ساختمان اداری مناسب، تعداد ۴ باب انبار سرپوشیده، باسکول، وجود امکانات لازم برای بارگیری حداقل ۲۰ کامیون، امکانات اینترنتی مطلوب، مهمانسرا و جاده های اصلی و فرعی مناسب را از جمله امکانات زیربنایی مطلوب در گمرک خداآفرین اعلام کرد.

به گفته وی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی و منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس باید برای بازگشائی گمرک خداآفرین وارد عمل شده و سایر امکانات و تجهیزات لازم را برای فعال سازی سریع و به موقع آن فراهم آورند.

عباس زاده بازسازی پل خداآفرین برای فعالی سازی گمرک این منطقه را بسیار مهم خواند و بر سرعت بخشی به آن از سوی مقامات مسئول ایرانی و جمهوری آذربایجان با هدف حضور شرکت های ایرانی در بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بازسازی پل خداآفرین از موضوعات بسیار اساسی و محوری است که باید توسط دولت های آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار بگیرد تا روند عبور و مرور از طریق آذربایجان شرقی به مناطق آزاد شده قره باغ تسهیل شود، اضافه کرد: در صورتی که گمرک خداآفرین به زودی بازگشایی شود حتی کشورهای منطقه از جمله ترکیه نیز می تواند از این مزیت ترانزیتی ایران برای ارسال کالاها و خدمات خود از این گمرک بهره برداری کند.

عباس زاده یادآور شد: با توجه به آمادگی شرکت های مختلف بخش خصوصی ایران برای بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان و لزوم ارسال تجهیزات و اقلام مورد نیاز به این جمهوری، چنانچه بازگشایی گمرک خداآفرین محقق شود فروش محصولات و صادرات مصالح ساختمانی از آذربایجان شرقی به جمهوری آذربایجان روندی مطلوب و آسان تر به خود می گیرد.

کد خبر: ۶۶٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha