۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد
کارشناس سازمان هواشناسی:

غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد

ضرابی، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: با توجه به وجود پایداری هوا در دو تا سه روز آینده بر غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی افزوده می‌شود.

به گزارش بازار، مرتضی ضرابی، افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا سه روز آینده وزش باد موثری برای تهویه هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود ندارد و با توجه به پایداری هوا در اغلب نقاط کشور، همچنان بر غلظت آلاینده‌ها در شهرهایی مانند تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز افزوده خواهد شد.

وی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای تهران صبح امروز ۱۵۳ بود که نشان دهنده شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه است و این عدد بالاتر هم می‌رود.

ضرابی به ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب از روز پنجشنبه اشاره کرد و افزود: این سامانه می‌تواند موجب بهبود شرایط هوا در شهرهای صنعتی شود.

وی گفت: به لحاظ نوسان دمایی نیز در نیمه غربی وبخش‌هایی از مرکز، روند تدریجی افزایش دما را تا پایان هفته خواهیم داشت و کوهنوردان توجه کنند که این روند افزایش دما، شرایط را برای ذوب برف و احتمال وقوع ریزش بهمن در مناطق، جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی مهیا می‌کند.

ضرابی افزود: در نیمه شرقی نیز سرمای شبانه اثرگذار خواهد بود و به ویژه به پسته کاران نیمه شرقی کشور توصیه می‌شود این هفته از هرس درختان پسته خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شرایط برای ابری شدن هوا و احتمال بارش‌های پراکنده در مناطق ساحلی خزر نیز فراهم خواهد بود.

کد خبر: ۶۶٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha